Hoe voorkom ik een kuil in mijn bed?

Mijn vriend en ik hebben een tweepersoonsbed met 2 1persoonsmatrassen en een dekmatras. op een of andere manier schuiven die matrassen altijd uit mekaar en lig ik 's ochtends midden in een kuil in het midden van het bed, terwijl mijn vriend klaagt over te weinig plek.. Hoe zorg ik nu dat die kuil niet ontstaat? (ik heb al verschillende matrashoezen geprobeerd, helpt niet..)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
4.1K

Het beste antwoord

Het beste zou natuurlijk zijn als je de matrassen zou kunnen 'opsluiten' middels een opstaand randje aan weerskanten van het bed.
Maat ik weet niet of je je ombouw kan aanpassen....

Toegevoegd op 26-05-2009 08:50:02
Anders mischien een band er omheen aan de boven en de onderkant van beide matrassen.( als een soort lus) De banden kunnen weer los door een verbinding te maken van klitteband.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is het een idee om heel sterk klitteband te gebruiken om zo de matrassen aan elkaar te houden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk goed naar de oorzaak van die kuil... Er is er eentje die in de gleuf gaat liggen en de hele nacht die gleuf in de slaap gaat openduwen... Ik weet niet wie dat is, maar als die persoon nu het bewustzijn heeft om dat te voorkomen in waaktoestand, dan zou het kunnen zijn dat het automatisch gedrag gaat worden en dan ook tijdens de slaap niet die gleuf (die er toch altijd een beetje is) steeds maar weer groter gaat maken... Dus je hoeft niets te doen aan de materie of het bed, maar bewustzijn doet het...
Is een hele goede meditatiemethode, als je ziet wat je doet, maar er een meditatie van... En alle kans dat het lukt...
Ik herinner me heel lang geleden, we sliepen soms 3 kleine kinderen in ons bed... Dat is ook zo iets, als je niet bewust blijft voelen waar die mormels zich begeven de hele tijd, dan slaap je niet door... Ik en mijn partner destijds lukte het heel goed om met vijven de hele nacht slapend door te komen en het maakte mij bewust tijdens het slapen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu de praktische oplossing..?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het stukje waar je praat over de gleuf.. en 't ''openduwen'' refer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi voorstel XiniX, maar ik zie toch meer iets in een praktische oplossing.. Tegen de tijd dat ik kinderen heb die bij mij in bed blijven slapen ga ik die van jou proberen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afgesproken...
De beste oplossing is een 2 persoons-matras. De kuil blijf je altijd houden met 2 1-persoonsmatrassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik het daar even niet mee eens zijn?
Wij hebben ook 2 éénpersoons matrassen naast elkaar liggen.
Deze verschuiven niet, omdat ze door hun eigen gewicht op hun plaats blijven liggen
Ha, dat Krullenkopje;

Er zijn allerhande antislipmiddelen (matjes, stroken, rollen, weetikveel) te krijgen die je tussen matrassen en bedbodem zou kunnen aanbrengen. Lijkt me het proberen waard.