wat is het zoutste zout?

de vraag klinkt een beetje raar, maar is wel begrijpelijk denk ik :P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, wil ik ook graag weten. Ben gek op zout!

Het beste antwoord

Zout (NaCl) is een mineraal, en zouter dan zout kan niet want er bestaat geen zout met meer zout-inhoud. Elk mineraal NaCl is even zout. Gewoon keukenzout is eigenlijk identiek aan het minerale zout. Of je nou likt aan een blok steenzout of een schepje keukenzout, het blijft gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zijn er dan zoveel soorten? Kilamanjaro zout, dode zeezout, mineraalzout, etc...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal best stippel, maar welke zout smaakt nu echt heel zout? Of anders gezegd: van welke zout hoef ik zo weinig mogelijk over mijn eten strooien om zout te proeven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat maakt niet uit! Al die verschillende zoutsoorten zijn om geld te verdienen aan jou. Het is allemaal NaCl, een kristalletje dat in de natuur veelvuldig voorkomt. De winmethode verschilt: sommig zout is 'fossiel' en is ooit miljoenen jaren geleden ontstaan door verdamping van een ondiepe zee (zoals het Nederlandse zout dat in Boekelooooo uit de aarde gehaald werd en dat kilimanjaro-zout van jou), ander zout wordt nu nog ingedampt uit zeewater (dode zee-zout, Bonairiaans zout). Maar het maakt allemaal geen drol uit. Soms zitten er wat bijmengingen bij waardoor de smaak ietsje anders is, maar er is geen een zout zouter dan ander zout, ik dacht dat ik daar duidelijk in was. Je kunt ook bij de Action een mooie steenzouten waxinelichthouder halen en die over je eten raspen. Het zelfde zout als uit die JoZo-zak komt. Niet naar de gouden koets gooien.
Steenuiltje
12 jaar geleden
Haha! Die laatste zin Stippel! :-)!!!!!!!!!

Andere antwoorden (1)

Nee, niet begrijpelijk. Zout is zout
Het is allemaal natriumchloride, of het nu groffe of fijne korrels zijn. Fijne korrels lossen eerder op in je mond, dus het zou kunnen zijn dat je ze als zouter ervaart.
Verder bestaat er ook zout op basis van kalium, maar dat smaakt bitterder, waardoor het misschien minder zout lijkt
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu spreek je jezelf tegen: eerst zeg je zout is zout, en vervolgens noem je twee verschillende soorten zout mèt smaakverschil...
anneliez
12 jaar geleden
Het ene zout smaakt bitterder, naast het zoute, niet ipv het zoute
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welk zout kun je me aanbevelen? Dus waarvan ik zo weinig mogelijk over mijn eten hoef te strooien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jjjjjjjj: een tijdje minder zout gebruiken en je proeft het weer veel beter.
Extra zout over je eten is nergens voor nodig, je went je die smaak alleen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag Hippo, Volkomen gelijk! Ik probeer dan ook om zo weinig mogelijk te gebruiken.
anneliez
12 jaar geleden
Zout is net als suiker, je went eraan. Dus je moet steeds meer gebruiken om het te proeven. Dat kaliumzout is bedoeld voor mensen die op natriumarm dieet staan, maar die zijn niet zo blij met de smaak heb ik wel eens gehoord, dus dan went het sneller af ;)