Hoe bewerk ik deze plafond zonder dat je de kabels ziet.

Ik wil graag mijn woning ruilen voor deze woning maar deze plafond is zo lelijk ik wil graag een nieuwe plafond maar de kabels die erboven lopen hoe werk ik die netjes weg?

Toegevoegd na 12 minuten:
Hoeveel kost een spanplafond dan ongeveer?

Toegevoegd na 14 uur:
de slaapkamers boven hebben een houten vloer dus als je plafond eruit haalt zie de de vloer van de slaapkamers met loshangenden kabels en snoeren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door er een verlaagd plafond in te maken.
Je kunt dat zelf doen met schroten of een bedrijf.
Zelf vind ik spanplafonds wel mooi

Toegevoegd na 14 minuten:
Dat ligt eraan hoe groot het is en wat je allemaal wilt.Maar het is wel een vrij grote investering maar je bent er ook voor een jaar of 25 vanaf.
Ik heb er 1 laten hangen in de kamer van 60m2 en dat koste 3600 euro incl montage ,verlichting{led spots} en btw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

door een ander gipsplafond erover te leggen.. of anders alle kabels erin laten werken, maar daar word t niet mooier van...
laat het indien je het niet zelf kan door iemand doen die er verstand van heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien is dit een systeemplafond wat ze erin gemaakt hebben.Je zou 1 plaat moeten verschuiven wil je zien wat eronder zit als je hier goed over wilt kunnen oordelen.Waarschijnlijk hebben de bewoners het originele plafond verwijderd om dit te (laten) maken.En dan zou je op de onderbalken tengels(latten) moeten aanbrengen waarop je gipsplaten bevestigd.Daarna zouden de naden van de gipsplaten dichtgestuckt moeten worden.Vervolgens overspuiten met een fijne korrelpleister of voor een glad plafond moeten beplakken met glasweefsel wat je daarna overrolt met een latex.En alle draden kan je achter de tengels om laten lopen.

Toegevoegd na 14 uur:
Dit is een huurhuis dan kan je het plafond weigeren en zal het weer in de originele staat teruggebracht moeten worden.Want jij hoeft dit zo niet te accepteren als die woningen zo nooit opgeleverd zijn vanuit de bouw.En het is een woning op de begane grond dan kan je die kabels van radio tv telefoon internet e.d door de kruipruimte leggen.Zo heb ik het hier ook gedaan met alle kabels van tv radio e.d.Ik hoop dat je met mijn advies hiermee weg mag komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt die oude plafond ook een ander kleurtje geven .
En dan kun je de kabels gewoon laten liggen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een systeemplafond. Als je die laat verwijderen kun je een frame laten maken van hout en hierop een gipsplafond laten aanleggen dan blijven de snoeren onder het gipsplafond. Neem hiervoor een vakman
13 jaar geleden
Dit ziet er uit als een systeemplafond. Hiervan kan je ook alleen de plaatjes vervangen door gipsplaat, al dan niet gekleurd. Kosten ca. € 7.00 per m2. Een verlaagd plafond is iets ingrijpender en zal gemiddeld een € 15.00 per m2 kosten.