Hoe kun je hout dat nat geworden is het snelst laten drogen?

Ik bedoel dan niet: natuurlijk of in de zon laten drogen.

Maar zijn er bijvoorbeeld speciale stoffen voor die je eroverheen kunt strooien?

6 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe sneller, hoe groter de kans op kromtrekken en schuren. In een (droog)oven. Ik zou het gewoon op een droge plek leggen met een ventilator erop gericht.
Om hout in een zak met rijst te leggen, lijkt me wat overdreven..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
vreemde vraag wat voor soort hout?
brandhout ,een houten vloer ?
zo is de vraag niet te beantwoorden.

Antwoorden (1)

Gestapeld neerleggen ruim overdekt, zodat het niet kan natregenen, zonder muren zodat de wind er door en langs kan waaien, waardoor het hout sneller droogt dan in een afgesloten ruimte.

Zeker niet door het bij of voor vuur te zetten. net als met leren schoenen die doorweekt zijn, moet je het niet met onmiddellijke hitte sneller willen drogen.