wanneer kan ik een fluweelboom verplaatsen?

ik moet mijn boom verplaatsen maar wanneer kan ik dat doen welke maand

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.2K

Antwoorden (5)

Het beste zo laat mogelijk in de herfst / begin van de winter; als de sapstroom van de boom al behoorlijk in rust is.
Hij heeft dan de hele winter en een stukje voorjaar om de wortels op de nieuwe plaats weer op gang te laten komen, zonder dat er energie kan worden weggetrokken bij de bladeren.
Succes met verplanten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het zo laat mogelijk in het jaar doen maar wel voordat het winter wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lente als je het in de herfst of winter doet kan de boom niet in de winter in de winter rust komen (hij moet dan aan zijn wortels werken) en sterft dan,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb trauwens een groene opleiding dusss :p
jc54
12 jaar geleden
Kijk dan dit hoofdstuk nog maar eens na......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het na gevraagt en ze briesen dan dood
Als de bladeren er af zijn, dan is de boom ver genoeg in ruste om hem te verplanten. Zorg voor een flinke kluit, dan beschadig je de minste wortels en groeit hij het gemakkelijkst weer aan.
Succes.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus! vooral over de kluit
Als het blad verkleurd.

Op dat moment sluit de boom de sapstromen naar het blad af.

Bijkomend voordeel is dat het dan vaak regent en de boom geen grote hoeveelheid aan haarwortels nodig heeft om vocht op te nemen, ook kan hij zich dan weer wortelen voor de komende winter.

Een steun voor de mogelijk komende stormen is wenselijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus. goede tip over beschermen tegen stormen