Hoe kan je best een stofzuigborstel reinigen?

Ik bedoel hiermee het vuil dat aan de rand van de borstelhaartjes zit. Iemand een ideetje of tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
11.2K

Antwoorden (7)

Ik trek het er altijd af terwijl de stofzuiger aanstaat. Ik trek het uit de haartjes en laat het meteen opzuigen.

Superschoon hoeven die borstels niet te worden, want na een paar m² zuigen zijn ze toch weer vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is dat het iets vuiler is geworden dan dat. Het is niet meer zo 1 2 3 los te trekken. I know: shame on me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dan hangt het ervan af wat er nu in is blijven hangen. - Kam.
- Staalborstel.
- Wasbenzine.
- Terpentine.
- Heet water.
- In de vriezer en dan afkrabben (kauwgom).
- Soda. Als dat allemaal niet helpt: een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga aan de slag,bedankt alvast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, als ik het zo lees, kun je beter een nieuwe borstel kopen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja...eerst kijken of het nog te redden valt hé. Crisistijd ;-)
flink (en misschien langdurig) verwijderen met handen, schroevedraaier en staalborstel. Moet een keertje lukken, lijkt me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een oude kam eroverheen halen. Helpt ook op klitteband en het rode velour wat je wel een op een stofzuigermond ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou de borstel zelf voor de stofzuiger, zo doe ik dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon wegplukken met je handen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een nachtje in een sopje leggen, daarna goed laten drogen en je stofzuigborstel is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kam de haren van de borstel zo af en toe goed met een kattenkam. Zo'n stalen, met de punten wijd uit elkaar. Die gebruik ik ook om bij mijn Perzische kat de klitten uit zijn vacht te kammen, dus een stofzuigerborstel wordt er ook goed schoon van.