Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zie regelmatig bijvoorbeeld in flats gele strepen op de eerste en laatste trede van de trap,waar is dit voor?

Ik zie dit dus regelmatig,maar niet in elk trappenhuis is dit het geval,waar is dit voor? En is dit verplicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Dat zijn reflecterende strepen voor als het donker is zodat je weet waar de trap begint/eindigt.
Of het verplicht is weet ik.Misschien wel in openbare trappenhuizen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is niet verplicht, maar wel fijn voor mensen die niet zo goed (diepte) zien, dan weten ze waar de trap begint en eindigt.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Meestal wordt hier reflecterende verf gebruikt. Hiermee wordt de eerste en laatste trede gemarkeerd. Hierdoor zal je minder snel struikelen of misstappen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is voor mensen die niet zo goed zien, het prettigst is het als al de treden zo'n streep hebben, ook in het donker voorkomt het ongelukken , het is niet verplicht jammer genoeg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben eigenlijk geneigd ,om te zeggen dat bij alle trappen in openbare gebouwen, winkels en straten, reflecterende strepen zeer welkom zijn. Het kan zeer zeker helpen , dat er minder mensen een fatale misstap kunnen maken. (Zowel jongeren als ouderen ).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding