welke lijm is geschikt om een badkamerplafonniere aan een gipsplatenplafond te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

hoi gast120510,

nee, niet lijmen, je kan er dan nooit meer bij.
zoals gezegd, gipsplaat is papier, dus je lijmt op papier....
in de vochtige badkamer... dat gaat niet goed, hoe goed je lijm ook is.

de lampendraad zit vermoedelijk in een centraaldoos, of bij oudere huizen in een plankje.
een badkamer plafonniere is toch wel met minimaal één schroefje vast te zetten, dan blijft hij wel hangen, hoop ik.

wat denk je dat er zal gebeuren als jij de hete lamp al dan niet onder spanning, op je blote natte lijf krijgt?
dat lijkt me ongezond.
ik wens je vooral een veilig bad/douche genot.

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hmmm...metaal aan gipsplaat. Dat zou ik doen met een goede kwaliteit ( one tack) montage kit. De vraag is echter: waarom lijmen? Als je dit ooit wilt verwijderen trek je de hele gipsplaat aangort. Persoonlijk zou ik dit OF met een paar hollewand pluggen doen Of de tengels opzoeken en hem daarop vastschroeven met een paar spaanplaat schroeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat komt niet goed want er zit een papierlaag op de gipsplaat en die komt vroeg of laat los en dondert uw plafondlamp naar beneden.
Als het een holle ruimte is kan u hollewanden pluggen gebruiken of een houten balkje zoeken.
Die platen zitten met schroeven vast en die kan u vinden met een magneetje.
Evt het gat waar de bedrading doorkomt een beetje vergroten en eens in voelen of zien om steun te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bedrading voor de stroom komt niet zomaar uit de lucht vallen. Die komt altijd uit op een plaats waar de mogelijkheid bestaat om het ornament/lamp vast te schroeven. Even zoeken onder de gipsplaat dus, anders kan je over een jaar ook geen kapotte lamp vervangen.
11 jaar geleden
Ik persoonlijk zou het niet lijmen, maar een goede lijm is polymax. Hoe doe je het 3 flinke dotten op de plafonnière even aandrukken op gipsplaat en beetje heen en weer bewegen niet te teveel ,maar zodanig dat de lijm zich een beetje verspreid en om een goede hechting op de gipsplaat te verkrijgen, even weg nemen, dubbelzijdige tape op plaffonière plakken tussen de lijm dotten en vast plakken, de dubbelzijdige tape houdt het meteen op zijn plek,totdat de lijm uitgehard is en het overneemt.
evt een goede siliconenkit zal ook wel lukken, wel altijd stof en evt vetvrij maken