Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is voordeliger.....1x per week de vaatwasser heet op 130 minuten, of 2-3 x per week gewoon warm op 35 minuten?

heb niet zo veel vaat, maar tmoet natuurlijk wel goed schoon.
wat is nu beter voor het milieu en mijn portemonnee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk zelf het laatste want als een apparaat moet opwarmen is mij verteld dat dat het meeste energie kost. Ik denk dat als jij je pannen met een stukje keukenrol voorveegt en je vleespan met de hand afwast je best op een laag programma je spulletjes schoon krijgt. Wel vol draaien natuurlijk en een goed middel gebruiken.

Maar ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal, wil je kleine vaatwasjes verdeeld over 3 keer of 1 keer een hele volle vaatwasser op heet draaien, want dan is het volle hete programma voordeliger (water vaatwasmiddel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, dat bedoel ik:)
ik dacht het al wat je zei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik dacht het al.
voortaan alleen nog maa volle hete wassen voor mij:)

Andere antwoorden (2)

het allerbeste is gewoon dat je je borden met de hand afwast. In de vaatwasser is het dubbel het gebruikt stroom en water. ik zal dan voor 1x per week gaan dan 2 a 3 x per week want dan kom je ook al bijna op hetzelfde aantol minuten alleen iets minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zet hem ALTIJD op heet en op een lang programma, dat voorkomt bacteriegroei en vieze luchtjes in het binnenste van de machine. Maar ik zet hem wel pas aan als hij helemaal vol is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding