Met wat afwassen na het decaperen van meubel?

Na het decaperen en afschrapen van de smurrie blijven er nog bruine resten achter (opgeloste vernis). Ik heb gelezen dat je dit verder kan afkuisen met ammoniakwater. Ik heb ammoniak van 10%. Dien ik dit nog verder te verdunnen? Zo ja hoeveel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Afschuren met fijn staalwol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen ammoniak?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, misschien. Eerst op een onzichtbare plaats proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is een goede ammoniakvervanger? St Marc?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Universol is een ammoniakvervanger http://www.schildersverfonline.nl/a-28879229/hulpmiddelen/universol-ammoniak-vervanger/

Andere antwoorden (1)

Niet milieu vriendelijk,maar zet het ff in de afbijt,succes verzekerd.
Dan 1 x grof schuren,en na schuren met fijn schuur papier.
Wij restaureren oude meubels en doen dit altijd op deze manier.
burgos
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb al afgebeten en met steekmes alles verwijderd. Er blijft op sommige plaatsen een dun donker laagje van de opgedroogde smurrie achter. Met welk schuurpapier begin je dan? 60?
burgos
9 jaar geleden
Nee joh,veel grover,als je een schuurmachine heb .
zou ik het met minimaal 100 schuren,maar alleen als de tafel massief is.
Als het fineer is,dan moet je veel voorzichtiger zijn,anders schuur je er door heen.
Is het fineer dan met 60, en snel een nieuw velletje nemen,anders zit je schuur papier zo vol.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euh 60 is grover dan 100.
burgos
9 jaar geleden
J.a ik praat in fabrieks taal je heb gelijk