Hoe maak je zelf een spaarpot?

Weet iemand hoe je zelf een spaarpot kunt maken van papier??
Ik ben heel creatief, vinden jullie niet?

Toegevoegd na 27 minuten:
Laat die vraag van 'Ben ik heel creatief?' maar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet zo handig om het van papier te maken. Geld is zwaar, zeker als je goed spaart. Of je creatief bent kan ik niet zeggen.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, als jij creatief zou zijn dan kon je zelf wel bedenken hoe je een spaarpot zou kunnen maken...

Antwoorden (6)

maak een toiletrol van onder en boven dicht, beplak dit met mooi papier en snij een gleuf in de bovenkant, versier nu de spaarpot met plaatjes, teksten of glitters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hallo, zit ik dat net te bedenken, staat het er al! :-)
wel een plusje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je beter een rol van keukenpapier gebruiken. Daar kan wat meer in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet echt of een keukenrol groot genoeg is..... Ik heb zelf een paar keer een spaarpot gemaakt, alleen weer ik de manieren niet meer. Ik wil het graag van papier maken, en nee, dat gaat volgens mij niet echt snel scheuren als ik karton er onder plak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eddijst, kun jij niet beter de spirituele vragen gaan beantwoorden?
Platje ik heb weinig geld, dus denk in het klein
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doe's normaal...
Maak van papiermachee een leuke vorm. Je kan een ballon of lege plastic fles als ondergrond gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil het van papier maken, niet van papiermachee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
papiermachee is van papier
maar ik snap het, het is meer werk en je bent niet lui, maar creatief!
Wat nodig:
1 keukenrol(geen wc rol te klein)
restjes stof
dun gekleurd papier
karton
Hoe maken?
Je neemt een keukenrol en karton. Zet de rol op het karton en teken de cirkel over, die plak je dan onderaan vast zodat de centen er niet uitvallen! Dan neem je een gekleurd papier, en dat wikkel je rond de keukenrol.
Dan heb je al het lijfje. Als je een ventje maakt moet je nog een dunne strook van 9 centimeter hebben! Die wikkel je er ook rond (best met velpon) dan kan je met restjes wol het ventje een jas, rok of een ander kledingstuk aangeven!
Bovenaan moet je het geld er nog kunnen uithalen dus maak je er een hoedje voor! Dat kan een petje of slaapmuts zijn!
Tip: je kan ook een diertje maken !
Tip 2: je kan het ventje ook haar geven, doe dat met wol!

http://www.knutselidee.nl/nieuws/spaarpot79.htm

Benodigheden: lege melk - of andere drankverpakking, lijm of dubbelzijdig plakband, gekleurd papier of wit papier / stof / verf voor bekleding en versieringen bv stickertjes, wol knoopjes etc.

Om te beginnen, als u een pak hebt zonder schenkdop, snijdt een gleuf in de bovenkant voor het geld. Beplak dan het melkpak of andere drankverpakking met gekleurd papier / wit papier of stof of verf hem

Nu kunt het pak versieren, ik heb bestaande stickertjes gebruikt, maar er zijn allerlei varianten mogelijk, van draadjes kunt u klein strikjes maken, u kunt er knoopjes op plakken, kaftpapier erop plakken, uw kind een tekening laten maken en die erop plakken, kortom u kunt u fantasie de vrije loop laten en het zo moeilijk of makkelijk maken als u zelf wilt, daarom is het ook geschikt voor kinderen van alle leeftijden.

Als het pak vol is, moet u hem open snijden, dat heeft als voordeel dat u niet zo snel uw geld eruit haalt

http://www.marline.nl/spaarpot.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst Dank je voor de plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet echt of een keukenrol groot genoeg is….. Ik heb zelf een paar keer een spaarpot gemaakt, alleen weer ik de manieren niet meer. Ik wil het graag van papier maken, en nee, dat gaat volgens mij niet echt snel scheuren als ik karton er onder plak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt in google nog meer zoeken want er staan vast meer knutselpagina's bij.
Antwoord op 2e gedeelte van de vraag .Als je het hier moet vragen vind ik je niet creatief.
Frimu2
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja.
Heb je nog een oude kinderbal liggen, je weet wel, zo een van plastic? Snijd daar voorzichting een gleuf in... klaar!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik maak wel eens spaarpotten van papier maché met een aantal zeer creatieve kinderen.
Ballon opblazen, wc rol in vieren knippen voor de poten, een stukje wc-papier voor de neus en twee driehoekjes karton voor de oren. Dit plak je aan de ballon met schilderstape, zodat je een varken hebt. Dan met stijfsel en gescheurde kranten lekker plakken. Minstens 5 lagen. een weekje laten drogen dan een gleuf erin, en klaar is je varken.
De echte creatieve onder ons maken er nog een krulstaart aan en gaan hem mooi schilderen.