Wie weet wat dit is? Zie afbeelding.

Er zitten 4 ivoren pinnetjes bij. Het is ongeveer 25 cm lang. De kopse kanten kunnen omhoog gedraaid worden, daar zitten gaatjes om de pinnetjes op te bergen.
(Ik denk zelf dat het iets van gereedschap is, vandaar deze categorie).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Volgens mij een soort Cribbage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ziet er uit alseen soort spel. Domino variant. Hoeveel pinnetjes zitten erbij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn idee is het een onderdeel van een spel en wel om de punten bij te houden.
Blijkbaar moet je 60 punten scoren om te winnen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn ouders hadden zoiets dergelijks, maar dan van kunststof en een heel stuk kleiner... Zij gebruikten het voor de puntentelling bij bepaalde kaartspellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is de bedoeling om met de pinnetjes heen en weer re gaan dus 120 punten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, kan ook...
Het lijkt idd op een voorloper van Mastermind, dat een jaar of 25 of 30 erg populair was. Ik ga dus ook voor een spelletje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het doet me denken aan Bantumi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een cribbagebord. Cribbage is een kaartspel en het bord wordt gebruikt voor de puntentelling. Als je googlet op cribbage, vind je vooral heel veel onlinevarianten, maar daarmee kun je natuurlijk prima de regels leren kennen.
Er zijn trouwens verschillende spelmanieren, en ook verschillende soorten puntenborden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verschillende borden bekeken, maar die zien er toch iets anders uit. Vooral dat "muurtje" tussen beide delen mis ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dat je me voor was. Ik was even naar de kast gelopen om te kijken hoe het spel ook alweer heette.
+ van mij. Moolkeesje: Je hebt vele verschillende soorten cribboards. Mijn eigen board is ook weer heel anders dan deze. (die van mij is van kunststof).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag me af of het een muurtje is, en geen handvat. Maar je zou je kunnen voorstellen dat een muurtje een extra dimensie aan het spel geeft, doordat je niet kunt zien hoeveel punten de ander heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu dat die "muurtjes" alleen de houtjes zijn waarachter de pinnetjes opgeborgen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist het spel, dat je ook weet hoeveel punten de ander heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar als er zoveel varianten zijn, zou dit ook een variant kunnen zijn. Maar het is geen muurtje, dus die variant is er helemaal niet :-)
Het is een cribbage bord.

Cribbage is een spel dat voornamelijk veel gespeeld wordt in Canada, Alaska en Noord-Amerika.
Je hebt er ook nog een stel kaarten bij nodig.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb het destijds in Alaska geleerd. Heel erg leuk spel.

De Nederlandse wiki pagina geeft wel een aardige uitleg van de spelregels.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cribbage

Anders heb je hier ook nog een (engelstalige) site met de spelregels van Cribbage.
http://www.cribbage.org/rules/