Mijn SKIL schroefmachine laadt niet meer op, wat kan het probleem zijn?

Het lampje van de oplader brandt niet meer wanneer aangesloten,is de aanschaf van een nieuwe de oplossing of kan het ook aan de batterij liggen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (4)

Het kan zowel aan de accu als de oplader liggen in dit geval. Kijk met bijvoorbeeld een multimeter of de oplader nog wel stroom geeft, indien je nog wel het juiste voltage meet dan weet je dat de oplader naar behoren werkt.

Indien de oplader naar behoren werkt is de accu waarschijnlijk niet goed meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat er spanning op het laadstation staat wil niet zeggen dat er voldoende stroom kan worden geleverd om een batterij op te laden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De spanning kan je ook meten met de multimeter...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar de stroom niet! Vrees dat je het verschil tussen spanning en stroom niet weet.
Het kan zowel aan de batterij liggen als aan de oplader, ga er mee langs een dealer van skill, (geen bouwmarkt maar een echte gereedschapshandel) en laat zowel de batterij als het laadstation door meten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het lampje van de oplader niet brandt, ga je eerder denken aan een kapotte oplader dan aan een kapotte accu. Als de accu kapot is, gaat het laadlampje juist wel aan en niet meer uit. Als je garantie voorbij is, maak dan de lader eens open en zoek eens naar een doorgebrande zekering.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat ik altijd doe bij deze problemen is ALTIJD eerst de contact punten van de lader en de accu eens flink schoon te maken het kan zijn dat er een vettig laagje over zit ide het contact bemoeilijkt.
Daarna ga je doen wat er eerder is besproken, ik heb er veel baat bij gehad altijd.

succes