er komt een vieze (wiet) lucht uit onze meterkast. Wat kan de oorzaak zijn?

wij hebben al maanden last van hele vieze lucht die uit onze meterkast komt. Het lijkt op wiet lucht. Het is niet elke dag even sterk. Kan het liggen aan onze groeppenkast of gasmeter? Weet iemand wie ik zou kunnen inschakelen om te komen ruiken????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
25.2K

Antwoorden (5)

Als je gasmeter daar ook zit, zou ik even naar je keuken lopen. Draai even het gas open, en ruik of de gaslucht daar dezelfde geur heeft, als de geur in je meterkast. Zo ja: Gasbedrijf bellen, en buiten wachten tot ze langs zijn geweest.

Zo niet; Er kan een rotting zitte in het hout, als je meterkas in de kruipruimte zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geur van wiet lijkt sterk op 'roofdierengeur'. Je zou een steenmarter of aanverwant beestje in huis kunnen hebben. Als je ook kapotgeknaagde kabels vindt, bel dan de ongediertebestrijding.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit vertel ik uit ervaring, mijn ouders hadden ook zo'n typische wietlucht in huis hangen en ook als we buiten vossenpoep vonden, hadden we de dagen daaromheen ook zo'n geur opgevangen af en toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan grond lucht zijn , zet er een vocht vreter in . Wiet kan Vd buren ! Pas maar op dat ze ook geen stroom vj aftappen :) Denkje echt aan wit bel de politie ,ik denk aan vocht ,of gas . Bel je gas leverancier ,die doen dan een check .succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt iemand van milieudienst laten komen. Gemeente. Het kan ook komen door een spitsmuis. Dicht de spalkgaten met roosters bij voorkeur s nachts. En dicht je meterkast richting kruipruimte. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik rook in mijn vorige huis bijna altijd een wietucht in de toillet.
In mijn geval kwam dat omdat ik meerdere blowende buren had.
Het kwam gewoon door alle gaten, kieren of buizen door.
Heb je nieuwe buren of hebben ze wellicht een nieuwe hobby?