Hoe krijg ik 2 dunne stukken metaal aan elkaar vsst?

Ik moet een gebroken ijzerdraadje aan elkaar vast maken, seconde lijm werkt niet. Heb iets nodig wat niet giftig is en 20 C° aan moet kunnen. Moet ik het misschien aan elkaar vast solderen met soldeertin?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vreemd, dat het kabelschoentje een negatief duimpje krijgt. Is toch best een heel goed idee. Voor het geval er nog wat trekkracht op het lasje komt zou je nog wat soldeer in het kabelschoentje kunnen gebruiken.
paulus811
4 jaar geleden
Bedankt elder161, er is een minkukel op GV die standaard een min duim uitdeelt, zelfs al is het antwoord briljant. Maar niet even de moeite nemen om uit te leggen wat er dan mis is...bijzonder onsportief vind ik dat.
Inekez1
4 jaar geleden
Waarom mag het niet giftig zijn? Giftig voor wie of wat?
Als je het opeet, is bijna alles giftig. Komt het in aanraking met water? Of met andere vloeistof? Is dat dan zuur of zout? Moet het draadje nog kunnen bewegen of buigen? Komt er trekkracht op? Is het niet een optie om het hele draadje te vervangen??
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Paulus, je bedoelt: wat die ander víndt, dat er mis is, en dan een min kukelt. Wat die ander vindt hoeft niet per se waar te zijn.

Antwoorden (2)

Ik zou een kabelschoentje nemen, een pijpje waar je aan beide kanten het draadje in doet en danmet een speciale tank vastklemt. Die kabelschoentjes zijn in een paar maten bij iedere DHZ en automaterialenzaak te koop. Bij de laatste willen ze ook vast het wel even voor je klemmen als je zelf niet zo'n tang hebt.
tank is tang
Toegevoegd op 26 juni 2019 20:04: tekst
Plaatje bij antwoord
paulus811
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Goed idee. +
Inekez1
4 jaar geleden
De vraag geeft helaas veel te weinig informatie om te beoordelen of dit een goed idee is of niet. Het mag niet giftig zijn... dat zou kunnen betekenen dat het draadje in aanraking komt met drinkwater of iets eetbaars. In dat geval is zo'n kabelschoentje helemaal geen goed idee, omdat er zich vuil en bacteriën in gaan ophopen. Beter kun je dan alleen een metalen hulsje gebruiken, zonder de isolerende mantel. Maar ook dan blijven er openingen waar wel vuil in kan komen, maar waar je niet bij kunt om schoon te maken.
Sloop een kroonsteen naar keuze(grootte) en gebruik het metalen binnendeel om de twee draadjes te verbinden d.m.v. de schroefjes.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+plus als het werkt vind ik het een goed en goedkoop idee.