Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft het nut om bepaalde contacten aan te houden terwijl het eigenlijk niets toevoegd. maar meer ergenissen brengt?

Denk aan banden die je met familie hebt. dus bijvoorbeeld...als je een zus hebt waar het vaker mee botst dan niet. heeft het dan nog nut om er energie in te steken. of is het anders omdat je toch ' familie' bent..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, ik vind dat het niet anders is omdat je toevallig familie bent.

Ik heb ook niet zo'n hecht familiecontact.
Ik zie mijn broers en zus hooguit 1 a 2 keer per jaar.
Net genoeg om bij te praten en zeker genoeg om ruzie's e.d. te vermijden.
Beter een contact op een laag pitje,
dan helemaal geen contact.
Beter een summier contact op een laag pitje,
dan botsingen.

Als het met iemand meer botst dan dan leuk is,
ook al is het je zus, dan hoef je daar niet mee om te gaan.
Wil zij wel meer contact,
dan moet er gepraat worden.
Misschien is een manier van omgaan met elkaar te bespreken, waarbij je elkaar niet hindert en of ergert?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is voor iedereen anders natuurlijk! De een zal het aanhouden omdat het familie is, de ander niet... Ik zou kijken naar wat het je oplevert en welke meerwaarde de contacten voor jouw leven hebben. Levert het niets op/ heeft het geen meerwaarde zal ik er verder geen tijd en energie meer insteken, ook al is het familie. In principe heb je je familie ook niet zelf gekozen, maar zo gekregen dus hoeft het niet altijd te klikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk er niet alleen aan wat het jou oplevert, maar probeer je voor te stellen wat jij aan hun leven toevoegt. Onderschat niet hoe belangrijk het voor mensen is dat jij in hun leven bent, ook al laten ze dat niet merken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar als een contact de ander veel oplevert, maar jou niets oplevert word je er uiteindelijk ook niet gelukkiger van. Om het contact voor de ander dan maar aan te houden...zelf zou ik daar persoonlijk dan niet voor kiezen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is het goed om niet (alleen) naar je eigenbelang te kijken, ik denk dat deze reactie daar betrekking op heeft...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat denk ik ook, is ook niet erg... geef er alleen een reactie op vanuit mijn standpunt...
Ik vind eigenlijk van niet maar een contact verbreken is ook vaak wel een heftige zaak.

Vaak helpt een gulden middenweg: beetje dood laten bloeden, zelf niet meer het initiatief nemen tot ontmoetingen, als er contact is dit wat korter houden.

Dan hoef je de banden niet helemaal te verbreken maar zit je ook zo min mogelijk met de ergernis.

Vooral bij familie is dat veruit te verkiezen boven een breuk. Bij een breuk ontstaan altijd partijen en voor je het weet is de hele familie in rep en roer en als je pech hebt gaat iedereen op jou inpraten en heb je nog veel meer irritatie en ellende.

Dus gewoon wat afstand proberen te houden
(Lees meer...)
amigo
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist.
Gewoon beginnen met verjaardagen negeren, desnoods zogenaamd "vergeten".
Ik heb het zelf meegemaakt en ben na jaren tot de conclusie gekomen dat het mij niets oplevert in de zin van je mond houden om de lieve vrede te bewaren.
Daarom en natuurlijk om nog meer dingen,heb ik het contact jaren geleden verbroken en sindsdien heeft dit veel rust in mijn gezin gegeven.
Ik weet natuurlijk niet hoe het precies in jouw situatie zit,maar dat is iets dat je zelf moet beslissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing