Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 1,5 dag niet thuis geweest en er zitten minimaal 10 dikke zwarte vliegen in mijn keuken (die schoon is) Hoe kan dit? wat doe ik hier aan?

Ik zie normaal ook bijna iedere dag wel zo'n vlieg in de keuken maar zocht er niks achter..

Toegevoegd na 46 minuten:
Ik ben de keuken in gegaan om de deur open te doen, en het bleken er toch meer dan ik dacht, er zaten wel zon 30/40 vliegen van die hele dikke zwarte..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
628

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Anderhalve dag is niet zo heel erg lang, en tien vliegen is ook niet zo heel erg veel ; het kan dus gewoon toeval zijn door het war warmere danwel broeierige weer de dag dat je thuiskwam, wanneer vliegen graag naar binnen komen.

Verder is je huis zelden ZO hermetisch gesloten dat zelfs een vlieg niet naar binnen kan. Een klein raampje op een kier, een niet afgesloten brievenbus of een kier onder een deur of ventilatiegat kan al voldoende zijn.

Een probleem(pje) heb je pas als er plotseling ettelijke tientallen vliegen op een bepaalde plaats verschijnen ; dan ligt er vermoedelijk achter een meubel of onder een kast iets te rotten, dat je daar al dan niet zelf ooit hebt neergelegd. Verwijderen van de bron is dan in de regel voldoende, al is het leed dan ook eigenlijk al geleden.

Gewoon weer lekker het raam openzetten, als het weer lekker wordt, vliegen ze vanzelf weer naar buiten. Je kunt natuurlijk ook met de vliegenmepper in de weer, maar dat kost beduidend meer energie. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding