ik heb een grote hibiscus struik maar wil hem verplaatsen naar een andere tuin . Wat is de beste periode daarvoor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
11.7K

Antwoorden (3)

De tuinhibiscus is bijna niet te verplaatsen.
Hij kreunt in zijn voegen en heeft minstens drie jaar nodig om te herstellen, als hij al herstelt.
Hij is wel makkelijk te stekken.
Snoei hem terug in het model dat je wilt en stek het snoeisel in potten van of turf of stekgrond met , eventueel een plastic zak erover.
Houdt alles wel heel vochtig.
Het duurt ongeveer een jaar en dan is hij goed geworteld.
Voorwaarde is absoluut dat de aarde vochtig blijft.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Net als voor alle andere planten, als de sapstromen nagenoeg stilstaan, dus als de plant `in rust is`, dan is het de tijd voor verplanten. Zorg voor een goed kluit, zodat je zo weinig mogelijk wortels beschadigt.
jc54
12 jaar geleden
ik zou hem laat in de winter of vroeg in het voorjaar verplaatsen met een zo groot mogelijke kluit er aan.
je kan je plant wel vast laten "wennen" door nu vast rondom de kluit met een schep voor te steken. Verre wortelscheuten steek je hiermee door wat tijdens het verplaatsen ook zou gebeuren maar nu krijgt de plant vast de tijd om hier van te herstellen.