Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Deze vraag is op twee manieren te interpreteren. De eerste manier is, te denken aan een gebaksvorkje. Dat heeft idd aan één kant een dikkere, platte punt. Die is bedoeld om een stukje van je gebak af te 'snijden'. Niet handig voor linkshandigen trouwens...
De andere manier is, om te kijken naar een gewone eetvork met drie gelijke punten. Daar zijn de punten niet rond, zoals een naald, maar meer afgeplat. Er bestaan wel vorken met ronde punten, die zijn in de antieke bestekken veel te zien. Waarom de punten steeds platter geworden zijn weet ik niet precies, misschien een mode-verschijnsel of zo. In mijn jeugd hadden de vorken in mijn herinnering ook langere tanden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zodat hetgeen je ermee opprikt beter blijft liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij is dat een taart vorkje. daar kun je ook mee "snijden". je 'snijdt' dan met dat afgeplatte deel een stukje taart af wat je vervolgens op je vorkje manoeuvreert.

smul ze! ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zodat je die kant van de vork kunt gebruiken om bv een stuk van je gebakje af te ' snijden'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding