Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HELP ik krijg vanavond mijn cavia´s maar ik heb geen flauw idee op wat voor soort plekje ik ze moet zetten !?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
14 jaar geleden
Had je dat niet beter eerder kunnen bedenken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was ook mijn eerste ingeving ja! Maar goed, helaas is vooraf nadenken over huisdieren die je wilt aanschaffen niet echt de norm... In ieder geval denkt zuppercat er nog aan en nog wel voordat de dieren er zijn, dat is tegenwoordig al heel wat.
paulus811
14 jaar geleden
het is te hopen dat zuppercat wel weet wat ze eten en daarbij vooral de vitamine C niet vergeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuppercat, kijk eens op de volgende websites: degrotecavia.nl
caviaforum.nl Ik weet niet waar je cavia's vandaan gaan komen, maar ik kan je verzekeren dat mensen in de dierenwinkels en tuincentra vaak bitter weinig verstand hebben van konijnen en knaagdieren (en vissen en vogels en reptielen enzovoort enzovoort). Dus als je advies krijgt in een dierenwinkel denk dan alsjeblieft niet dat je het allemaal wel weet maar ga zelf op onderzoek uit. Net zoals je dat nu al doet door hier deze vraag te stellen :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het beste op een plekje waar je cavia's uit de tocht staan. Liever niet voor een raam want wanneer het warm wordt dan kan het te warm worden. Ik weet niet of je veel van cavia's weet, maar weet je dat je geen knaag en likstenen moet geven? Lees dit maar eens: http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/78051-slecht-advies-van-dierenwinkels.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gewoon in de huiskamer, maar niet op de tocht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. Niet direct voor een raam of schuifpui (spijtig maar spreek uit ervaring). Maar licht of donker maakt niet veel uit. Huiskamer temperatuurtje is prima!
Als ze binnen zitten kan je ze het beste op een verhoging zetten (tafeltje) en inderdaad niet op de tocht. Aangezien de koude lucht natuurlijk laag blijft is het daarom verstandig om ze wat hoger (en in een hoekje) te zetten. Ze moeten trouwens ook niet volledig in de zon staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste is in de huiskamer of een andere ruimte waar je veel verblijft. Zo heb je lekker veel contact met de cavia's en worden/blijven ze makkelijker tam. Ook heb je er op die manier meer plezier van, cavia's zijn niet alleen leuk als je met ze bezig bent maar nog veel meer als ze gewoon hun eigen gangetje gaan en je kunt vanaf de bank lekker kijken hoe ze bezig zijn.

Als de cavia's op een verhoging staan dan scheelt dat al wat betreft tocht.

Komen de cavia's in een traliekooi? Dan kun je ook een laken of grote handdoek over de achterkant en een deel van de bovenkant en zijkanten hangen. Dit geeft de cavia's wat meer gevoel van veiligheid en het helpt goed tegen de tocht.

Als je een beetje handig bent, kijk dan eens op onderstaande site (is wel in het Duits maar de foto's spreken voor zich), daar staan veel ideeën voor hoe je je cavia's kunt huisvesten. Het voordeel van een zelfgebouwd hok is dat je het precies aan je wensen kun aanpassen, en ook aan de plek waar het komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing