Doek door wc gespoeld en alles is verstopt...wat kan ik doen?

Ik heb een micro ezel schoonmaakdpek door het yoilet gespoeld. Eerst met zo een stomper geyracht dat ding door de riool te krijgen en dat leek te lukken. maar nadien bij een tweede spoeling bleek het toilet toch verdtopt. Ontstoppingsmiddelen helpen niet en zo een veer durf ik niet te gebruiken omdzt ik vrees de doek nog verder in de afvoer te duwen. Ik heb gelukkig nog een tweede toilet dat wel goed doorloopt.
Wzt kan ik best doen? toch maar loodgieter bellen of is er nog een alternatief?

6 jaar geleden
10.6K

Het beste antwoord

Ik zou toch voorzichtig de ontstoppingsveer gebruiken. Geen kracht zetten, maar langzaam en draaiend erin brengen. Vooraan zit een haakje of klauwtje, dat zal zich vastdraaien in de doek. Dat merk je dan omdat je niet meer soepel kunt draaien. Op dat moment trek je de veer er weer uit en zal waarschijnlijk het doekje aan het haakje of klauwtje blijven hangen en meekomen.
Inekez1