Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe acrylverf van de muur verwijderen?

Bij het schilderen is er perongeluk wat vlekken acrylverf op de (Gewone binnen) muur gekomen. De vlekken zijn groen & blauw, De muur zelf (rood) is net geverfd, is inmiddels wel al opgedroogd. Hoe verwijder ik deze vlekken?
Bedankt!
Jenny

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn ook een paar spatten op de plafond gekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Slechts 1 oplossing: overschilderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met spiritus moet het wel lukken, je hebt wel kans dat de rode verf ook vervaagd, maar dat kun je dan weer overschilderen, doe dan wel de hele muur opnieuw, want plaatselijk bijwerken blijf je zien. Op je vloer eerst op een onzichtbaar plekje uitproberen, of je vloer hier tegen bestand is. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben niet zeker of ik wel spiritus in huis heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het anders even bij de buren of zo, je kunt het ook met een schuurpapiertje of schuursponsje weghalen, maar dan moet je zeker overschilderen. Geldt voor zowel plafond als muur. Ik heb geen idee hoe ik bij vloer kwam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ook op de vloer gekomen. Toch bedankt!
Probeer het eens met water...... Ik het het ooit van de straattegels af kunnen schobben.
(Lees meer...)
Frimu2
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al geprobeerd. De verf spatten zijn te dik.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding