Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er douchegordijnen die bij normaal gebruik lang netjes kunnen blijven?

Dus zonder dat er schimmel in gaat zitten, of dat ze lelijk worden van de kalkaanslag. Of uitscheuren bij de ophangoogjes.

Wat is nou een goed douchegordijn?
Bestaat dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Interieur
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Textiel douchegordijnen, die kunnen gewoon regelmatig in de was. En dan blijven ze mooi.
Een textiel douchegordijn is dicht geweven en daarmee niet waterdicht, het is waterafstotend.
Maar je richt er niet rechtstreeks een straal water op.

Zeep- en weervlekken zijn te verwijderen door het textiele douchegordijn op 30 graden te wassen met een vloeibaar fijnwasmiddel met eventueel een scheut schoonmaakazijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ze zijn écht fijn vind ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En van mij ook een plus.

Andere antwoorden (7)

De soort die van een dichtgeweven waterafstotende stof is, blijft langer goed dan de plastic gordijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke douchegordijn is eigenlijk goed, waar je voor moet zorgen is dat je douchegordijn niet op de grond hang maar ong. 1cm boven de grond laat hangen. Ben je klaar met douchen moet je de douchegordijn weer dicht trekken en de douchegordijn ff afspoelen de schimmels en de gele vlekken zijn namelijk zeep resten. Als je dat doet dan blijft je douchegordijn mooi en doe je er zeker een paar jaar mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben gewoon iets van de HEMA een soepelvallend plastic gordijn. Als je het in de wasmachine doet, komt het er weer als nieuw uit!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en of die bestaan! Heb er zelf ook ééntje! Dichtgeweven textiel en toch waterafstotend. Gekocht bij de xenos 16euro,ze hangen wel wat verstopt want ze zijn nog niet zo "in".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt en een plus!
Ik zal eens bij de Xenos kijken.
Koop in ieder geval witte gordijnen, b.v. bij IKEA
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is de toegevoegde waarde van dit antwoord? Leg tenminste uit waarom Conan ze bij de Ikea moet halen en waarom ze wit moeten zijn.
Je moet er ook een beetje 'met beleid' mee om gaan. Mijn ervaring is dat mannen (sorry) nog wel eens de neiging hebben om erg hard te rukken aan een douchegordijn, waardoor het snel uitscheurt. Vooral het uithangen na het douchen is erg belangrijk om schimmel te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig heb ik hier vorige week ook naar gezocht!

Dus hierbij even wat ongegeneerde reclame: bij de Hema verkopen ze de douchegordijnen die hierboven besproken worden voor €15,90.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding