Heeft er iemand ervaring met het verven van een leren bank?

ik heb een witte leren bank en heb rode kussens gekocht en dat heeft heel erg afgegeven en ik krijg het er niet uit helaas.En nu wil ik mijn bank verven en vroeg mij af of er iemand ervaring hiermee heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
6K

Antwoorden (6)

Geen ervaring en wilde je al aan gaan raden om er maar een kleed overheen te leggen, maar het schijnt goed te kunnen.

Met HG goeie ervaringen, dus dit zal vast ook wel werken (en niet duur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit aan beginnen daar dit uitdraait op een fiasco.Er zijn producten van HG maar garantie kunnen ze daar niet op geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een grote rooie vlek zit er toch al..
Op onderstaande link wordt info gegeven over verven.
Ik heb ook wel eens gelezen dat opnieuw geverfd leer gaat kraken, dus wees voorzichtig en als je het doet, dan zou ik het laten doen, maar alleen als ze garantie geven dat het goed blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er misschien aan wat voor kleur je wilt gaan gebruiken. Ik kan me voorstellen dat een donkere kleur wel drie keer behandeld moet worden over een witte bank.
Heb zelf goede ervaring met een donker bruine leerverf over een lichter bruine bank die door de hond aardig was aangetast.
Het product was van HG. In tegenstelling tot wat ze adviseren heb ik het lakrolletje niet gebruikt; daar had ik op voorhand geen vertrouwen in, omdat deze banen geven daar de ondergrond van een bank niet vlak is.
De verf in dunne straaltjes op het oppervlak gieten en met een pluisvrije doek verdelen / inwrijven gaf een mooi en slijtvast resultaat in twee opgebrachte lagen (wel eerst de bank volgens instructie reinigen).
Probeer niet in één keer dekkend te werken (net als bij normaal schilderwerk), maar breng liever twee of drie dunnere lagen aan die je steeds goed laat drogen.
Dus: mijn HG ervaring is -boven verwachting- positief, maar donker bruin op licht bruin is mogelijk makkelijker dan een kleur die jij voor ogen hebt ??

Toegevoegd na 8 minuten:
Misschien voor die plusminus 13,95 voor de veiligheid eerst een proefstuk opzetten aan de onderzijde van een kussen of ander deel van de bank, alvorens de hele bank aan te pakken.
Aan één verpakking heb je uiteindelijk waarschijnlijk niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe erg rood de bank geworden is,maar ik had een witte leren stoel waar ik ook een kussen op had die af had gegeven,daar heb ik toen witte leerverf voor gekocht,waar je je schoenen mee doet dat zit in een flesje en word verkocht bij een schoenzaak,of drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens op een redelijk onzichtbare plek of het voorzichtig deppen met nagellakremover helpt, evt. herhalen. Maar als het echt zo hopeloos is als ik uit je vraag opmaak, zou ik de bank professioneel laten verven. Het zal niet goedkoop zijn, maar toch nog altijd goedkoper dan een nieuwe bank.