Waarom bieden makelaars appartementen aan die gestoffeerd of gemeubileerd zijn?

In welke gevallen moet je zeker geen appartement nemen die gestoffeerd of gemeubileerd zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Het beste antwoord

Je moet zo'n appartement nemen als je er behoefte aan hebt, en niet nemen als je die behoefte niet hebt.

Meestal zijn gestoffeerde en gemeubileerde appartementen bedoeld voor mensen die gedurende enkele maanden door hun werkgever naar een bepaalde plek worden gestuurd.

Een hotelkamer is prima voor een week of twee, maar als je veel langer ergens zit, wil je niet de hele tijd vanuit een hotelkamer leven - dan wil je een eigen plekje. Een gestoffeerd en gemeubileerd appartementje is dan prima.

Toegevoegd na 2 minuten:

Veel mensen die zélf voor langere tijd het land verlaten, geven hun appartement (of zelfs een heel woonhuis) in beheer bij een makelaar. Die verhuurt het dan aan expats of anderen die gedurende een paar weken of maanden een woonplek nodig hebben.

De echte eigenaar hoeft zijn woonruimte dan niet te verkopen, dus na afloop van zijn eigen uitzending kan hij zo weer op zijn oude adres gaan wonen. In de tussentijd verdient hij wat geld (via de makelaar) aan de verhuur.

Bij zulke appartementen is het daarom vaak niet toegestaan zelf de inrichting te veranderen.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het waarom is eigelijk heel simpel, je kan meer huur vragen als je er een tapijtje inlegt of een paar stoelen in neerzet. Je "huurt" die stoelen en het tapijtje erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gestoffeerd is aantrekkelijk voor mensen die woonruimte zoeken voor een bepaalde periode. Je hoeft dan niet zelf te stofferen, het zijn kosten die je niet terug krijgt wanneer je weer verhuist. Een overname som betalen aan de vorige huurder voor de aangebrachte stoffering was vroeger gebruikelijk maar nu hoor ik er niet meer van.

Gemeubileerd; is handig voor expats die terugkeren in nederland en geen eigen meubilair hebben of iemand die tijdelijk een woonplek zoekt bv in verband met werk stage, onderzoek etc. Het is veel goedkoper dan een hotelkamer.

Ik zou geen gemeubileerd of gestoffeerd appartement huren wanneer ik er echt lang wil blijven wonen en zelf de boel wil inrichten verven behangen, eigen vloer wil uitzoeken etc. Dan is het de investering wel waard voor mij.