Hoe krijg je het best (zonder agressieve middelen) fruitvlekken uit je kleding?

Mijn dochtertje van 6 maanden begint fruit en groente te eten maar de helft belandt langs haar slabber. Nu ben ik wel op de hoogte van spul als Vanish e.d. maar weet iemand een wat milder product of een huis-tuin en keuken middel om deze vlekken te kunnen verwijderen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

groene zeep. Moet je wel wat harder boenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Fruitvlekken. VoorOma heeft her en der tips en trucs voor u verzameld voor het verwijderen van deze vlekken.
Vlekken fruit en vruchten verwijderen :

Verse fruitvlekken bestrooien met vlekkenzout en daarna wassen volgens de wasvoorschriften. Is de vlek daarna nog niet helemaal verdwenen, voorzichtig deppen met wat warme alcohol of azijn.

Oude fruitvlekken weken in een bad van karnemelk waaraan u een scheutje citroensap toevoegt. Bij tere weefsels werken ook ammonia en zeepspiritus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de eerste plaats, direkt in de week zetten, verse vlekken zijn makkelijer te verwijderen dan oude vlekken. Soms is het inderdaad flink schrobben en boenen. Ik gebruik meestal Ossegal zeep, en als alles echt niet hielp dan maar in de Oxy. En niet te koud wassen, de meeste slabbetjes mogen best op 90 graden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vochtig maken en insmeren met zo`n ouderwets stuk groene zeep (van het merk driehoek, geloof ik) en daarna in de wasmachine. Maar waarom gebruik je niet zo'n plastic slab met een opvang-gootje? .... dat scheelt een boel vlekken, lijkt me zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft u aardbeien/kersenvlekken e.d. in uw kleding leg het een dag in melk (eventueel verdund). En weg zijn de fruitvlekken.Gebruik voor vlekken van eiwit nooit heet of kokend water! Vlekken van eigeel wast u in het algemeen weg met een lauw sop van een neutraal wasmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlekkenschaar :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik een hele fijne oplossing vind, een plastic slabber met opvangbakje aan de onderkant. Geen extra was en het ding kun je zo onder de kraan afwassen. Fruitvlekken zijn toch behoorlijk aggressief. Je zou sunlight zeep kunnen proberen, of gewoon insmeren met groene zeep. Oprollen een nachtje laten liggen en de volgende dag wassen.