Zitten thuis met honderden van deze kleine insecten? Hoe heten ze? Wat doe ik eraan?

Toegevoegd na 57 seconden:
Ze zijn 2 mm groot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar zitten ze vooral?

Het beste antwoord

Het is een broodkever. Deze leeft van zetmeelhoudende levensmiddelen en bijvoorbeeld hondenbrokken. Je kunt ze het beste laten verdelgen door een gespecialiseerd bedrijf.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar lijkt het wel het meeste op. Bah, afschuwelijk zo'n ongedierteplaag! Ik gruw al als ik mieren in huis heb.....
+1
bamibal
12 jaar geleden
Wil de min-uitdeler even toelichting geven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ook jou min rechtzetten ;)"+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank, was een broodkever of meeltor

Andere antwoorden (3)

Foto is wat donker maar het lijkt een pissebed
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pissebed ziet er toch kreeftachtig uit met overlappende schilden?
http://www.beesies.nl/animals/pissebed.htm
ronron1212
12 jaar geleden
De foto is er slecht om het goed te zien maar ik blijf bij pissebedden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een pissebed heeft een knik in zijn voelsprieten, hij lijkt inderdaad meer op een meelkever
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
broodkever bedoel ik (oeps haal 2 dingen door elkaar)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij is 'n pissebed echt groter dan 2mm..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TgenXinig heeft gelijk. Een kreeftachtige heeft meer tussen de 5 en 7 paar poten. De foto is slecht, maar er zijn m.i. duidelijk 3 paar poten te zien, dus een insect.
Het zijn pissenbedden. Hol een gehalveerde aardappel uit zodat er een kuiltje ontstaat, maak in de snijkant een inkeping zodat er een toegang tot het kuiltje is. Zet de aardappel met het snijvlak op de grond daar waar de beestjes verblijven. De volgende ochtend is het holletje vol met pissenbedden, even buiten uitschudden klaar. Werkt alleen als de aardappel vochtig is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Pissenbedden moet zijn pissebedden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Een andere naam voor pissebed is keldermot.

http://www.pissebedden.info/

Toegevoegd na 20 minuten:
Zowel binnenshuis als buiten komen pissebedden voor. Binnen zoeken ze donkere en vochtige ruimtes op, zoals kelders de WC of de badkamer. Buiten verschuilen ze zich onder bladeren, puin, stenen, tegels, bloempotten, achter boomschors en in vergaand hout.
Nachtdieren.
Bij daglicht zult u de beestjes niet zo vaak zien. Ze worden actief in de avond en nacht of bij donker weer, dan verplaatsen ze zich en gaan op zoek naar voedsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pissebed ziet er toch kreeftachtig uit met overlappende schilden?
http://www.beesies.nl/animals/pissebed.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pissebedden zijn circa anderhalf centimeter lang en een halve centimeter breed. Staat in je eigen bron. Vraagsteller heeft het over 2 mm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wereldwijd zijn er ongeveer negenhonderd soorten bekend. In Nederland komen zevenendertig soorten voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TgenXinig heeft gelijk. Een kreeftachtige heeft meer tussen de 5 en 7 paar poten. De foto is slecht, maar er zijn m.i. duidelijk 3 paar poten te zien, dus een insect.
Dit lijkt mij een meeltor welke zich tegoed doet aan jouw voedselvoorraden. Zorg dat ze hier niet bij kunnen door je voedselvoorraden goed af te sluiten. Deze torren komen voor in vogelnesten. Dus ook deze zal je moeten verwijderen.
http://www.keeskooijman.nl/Meeltor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met enige gepaste minachting neem ik kennis van deze ongemotiveerde minnen.
bamibal
12 jaar geleden
Minnen zijn niet van mij, hoor! Maar ik denk dat de beestjes te klein zijn (2mm) om een meeltor te kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een +, je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bamibal:Had ik ook niet verwacht hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@giweda: Dank. Maar ook al heb ik geen gelijk hebben vind ik het ronduit onbeleefd om zomaar klakkeloos iemand 'af te minnen'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat vraagsteller misschien 2 cm bedoelde ipv 2 mm? Verder ga ik mee in de mening van TegenXinning..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
edit (voor zover dat kan dan): wacht, ik zie nu pas inderdaad de suggestie van die broodkever. Dat zou idd qua formaat wel beter overeenkomen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
TegenXinnig, dat ben ik helemaal met je eens, het is zo kinderachtig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je TX !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min van mij, hoewel ik ook aan broodkevertjes denk. Die zijn een stuk kleiner. De foto is te vaag, maar ik ga er vanuit dat de 2 mm correct is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zeker weten een meeltor weet ik uit eigen ervaring.
Gelukkig ben ik er wel vanaf gekomen door een stom toeval.
Ik had een potje gemengde kipkruiden open laten staan in een keukenkastje, daar kropen ze in en vraten hun buijes vol. Hun straf was dat ze daar niet tegen konden en ze dood gingen.
Ik heb toen in meerdere kastjes die kruiden geplaatst en zo kwam ik er vanaf.
Wel heb ik alles wat ook maar iets meel in kon zitten weggegooid om te voorkomen dat er nog jong spul uit zou komen.
Ze zaten in. pannenkoeken meel, bindmiddelen, zakjes soep enz.
Alles wat ik daarna heb gekocht bewaar ik in af te sluiten blikken en plastic bakjes. Toegevoegd na 51 seconden:
buijes= buikjes