Hoe een stoel met witte bekleding schoon maken waar vlekken op zitten?

Bij onze eet tafel hebben we 4 stoelen staan.
Um ja wie niet haha.

Maar deze 4 stoelen hebben witte bekleding.
Deze bekleding zit vast aan de stoel zelf.
Dus kan je niet losmaken van de stoel.
Of je moet de hele boel los schroeven maar dat zie ik niet zitten.

Op deze bekleding zitten vlekken op.
Die ik er dus vanaf wil hebben.

Ik vraag me af hoe kan ik deze vlekken eraf halen?
Of waarmee?
Wie heeft de tip voor mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie niet ? Ik niet ; ik heb een eettafel met zes stoelen ;-)

Het beste antwoord

Witte stoffen bekleding is natuurlijk niet de meest handige keuze voor een eethoek, maar ala. Als het leed geschied is , en opnieuw stofferen is geen optie, dan moet je poetsen.

Je kunt proberen de bekleding met een sopje met meubel/tapijtreiniger (meestal gebruik je vooral het schuim) te schrobben, even laten in trekken of opdrogen en dan uitborstelen. Op de verpakking staat altijd wel hoe dat moet. Zijn het geen al te heftige vlekken, zoals tomatenketschup, kerrie of ketjap, dan moet dat vaak nog wel lukken.

Bij etensvlekken zou je nog een poging kunnen wagen met een vlekkentovenaar. Normaal kan de bekleding daar erg van verkleuren, maar dat zal bij wit wel meevallen.

En wil dat ook niet; tja, dan zijn er eigenlijk nog maar drie oplossingen :
- als het er echt niet meer uitziet, nieuwe stoelen kopen
- opnieuw bekleden met een donkerdere of vuilafstotende (kunst)stof die je wel goed kunt schoonmaken. (Best een leuk werkje trouwens, en je hebt metee een metamorfose)
- Kant en klare stoelhoezen kopen die je over de hele stoel heen kunt trekken en die je WEL af en toe in de wasmachine kunt gooien.

Wat je kiest hangt natuurlijk af van het resultaat van je schoonmaakpoging, je budget, je smaak en je creativiteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

los een steradent tablet op in een half kopje warm water, ga met het bruisende spul op de vlek en dep of wrijf het voorzichtig schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het eens met een beetje babyzeep, hierna met lauw water na doen.
Lukt het niet vraag dan eens na in een meubelzaak, misschien hebben ze een speciaal middel.