Ik heb zoutaanslag op leren laarzen van het strooizout. Deze verscheen echter pas naar een paar dagen. Is dit nog weg te krijgen en hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Weer nat maken en het zout wegspoelen, en dan zijn ze weg die vlekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo snel mogelijk met borstel en doek behandelen als je thuis komt. Later kun je de vlekken nog eruit deppen met lauw water met azijn.
AWM
14 jaar geleden
Hopelijk heb je de laarzen goed ingevet vantevoren.
Inderdaad spoel je het zout weg met water.
Doe dit onder een lopende kraan, zorg dat er geen water in je laars loopt.
Daarna drogen (niet te warm) en goed invetten met leervet.
Vooral de verzorging na het drogen is erg belangrijk!
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zout water spoel je weg met zoet water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd een spray voor mijn buckleren schoenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als afspoelen met water niet meer helpt doordat het er helemaal ingedroogd is, kun je zoutvlekken uit leer verwijderen met 3 delen witte azijn en 1 deel water te vermengen en hiermee te deppen. Vergeet niet als je laarzen erg nat zijn geworden ze vol te proppen met kranten. Die absorberen weer het vocht van binnen en houden de laars in vorm. Anders krimpt het leer en knelt je voet in het begin.
amc