Hoe demonteer je een Hansa wastafelkraan?

Mijn Hansakraantje moet ontkalkt worden, dus ik moet hem demonteren. Voordat ik op goed geluk kracht ga zetten met de baco, wil ik liefst een montagehandleiding, zodat ik weet wat ik doe. Heeft iemand die? Google levert nix op.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Beste
Een inbus is er niet, moet ik het handvatje naar links (tegenwijzerin) losdraaien bij dit systeem?

Antwoorden (2)

Water afsluiten en de kraan leeg maken.
Warterslang onderaan de kraan losdraaien.
Dan zit er meestal een draadeind met een vrij brede moer, die moet je losdraaien, en dan komt het kraantje los.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zit er bij type kranen, aan de voorkant of achterkant van de hendel een klein inbusboutje.
Als je dat losdraaid, kun je de hendel van de kraan halen.

Soms zit dat boutje ook verborgen achter het koud en warm tekentje.