De afvoer van mijn goot zit verstopt in een bocht. Hoe kan ik die het beste schoon krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4.8K

Antwoorden (9)

Gootsteenontstopper. maar dan niet die goedkope van de blokker. maar een wat duurder merk van de bouwmarkt, die branden alles weg wat op zijn pad komt..

.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vloeibare ontstopper)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met een flexibele metalen veer te koop bij een bouwmarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
HG duo onstopper! Werkt heel erg goed! Verkrijgbaar bij De Karwei en andere bouwmarkten.

-ga454C7Ag&ved=0CAQQ8wc&usg=AFQjCNHM2iZgGNbkA92a1CTMbs_Szs444g

Toegevoegd na 45 seconden:
Het plaatje wil niet lukken. Maar je kunt het vast zo ook wel vinden in de bouwmarkt. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de ouderwetse manier: flinke hand soda erin (zakje bij de supermarkt) met beetje heet water. Dat ca uur laten staan en doorspoelen met kokend water. Werkt bij mij..

Toegevoegd na 54 seconden:
Of eerst eens opendraaien (mét een emmer eronder, anders geeft het zo'n rotzooi...) en schoonmaken? Als je erbij kan natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor je met middeltjes aan de gang gaat lijkt me het handigst als je een emmer eronder zet en de sifon eraf draait, zal wel een lekker geurtje afkomen maar ik denk dat de rotzooi in de hals van de sifon zal zitten.
Bronnen:
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat om een gootafvoer, niet een gootsteen afvoer.
Mijn afvoer zit geregeld verstopt (dunne buis) en ik mag hier geen ontstopper gebruiken. Ik ga dan een tijd tekeer met mijn plopper, en dat heeft altijd gewerkt. Maar je moet wel even je best doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij goed werkt is een fles ontstopper van het Kruidvatmerk,dit zijn korreltjes en hiervan moet je een flinke scheut in je gootsteenafvoerputje gooien,hierna kokend water op gieten,maar wel voorzichtig en niet te dicht bij gieten want het kan omhoog ploffen.
Hierna even de kraan laten lopen en je afvoer is weer open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet of je al een keer teveel gebruikt heb.
Zeer leuk effect, kreeg van mijn man een complimentje dat ik hem zo GOED had opengemaakt.
Het hele sifon was namelijk weggesmolten HI HI
Dus echt open!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh wat erg,ik heb er hier geen last van want de sifon kan ik zien zitten onder mijn gootsteenkastje.
Weet niet welke goot je bedoelt.
Dakgoot, Gootsteen keuken of badkamer.
Gootsteen keuken of badkamer zijn middelen voor (Fifax)
Hou je wel aan de dosering, want een pvc zwanenhals smelt helemaal weg als je er teveel in doe. (uit ervaring onder wasbak) Afvoer was wel open: HI HI
Dakgoot is meestal het gevolg van bladeren en takken, soms gooien kinderen ook kleine dingen op het dak, die dan jouw afvoer inspoelen met een flinke regenbui.
Je kunt met een veer of stuk ijzerdraad proberen dit open te maken, met daarbij een tuinslang met water.
Maar je kunt ook een bedrijf bellen en alleen de rekening betalen, want ik weet niet hoe hoog je dak is en of je last heb van hoogtevrees.

Het is ook belangrijk om je dakgoot regelmatig schoon te maken.
Onderstaande bron heel veel tips als je het zelf wil proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het beste en milieuvriendelijkste is de bocht losmaken( van te voren er een emmer onder zetten), ivm het water en vuiligheid )Als het een plastic sifon(de bocht) is dan is het verstandig om een doek of iets dergelijks om de sifon te doen. Dit voorkomt het beschadigen van plastic moer. Losmaken van de sifon: doe je door de moer met een waterpomptang tegen de klok in te draaien(linksom). vastmaken: Nu met de klok mee(rechtsom). Let bij het vastdraaien erop dat je hem niet doldraaieed ( dit kan gebeuren doordat je hem te hard aandraaieed). TIP: dit kan je voorkomen door je hand te gebruiken waar je het minste kracht in hebt!! Kijk ook altijd goed hoe je de onderdelen demonteerd,zodat je geen lekkage krijgt bij het monteren.
Nu kan je het vuil/haren enz.. makkelijk verwijderen en de sifon goedschoonmaken, succes