Wat is dit voor een beest?

Hij vloog vanavond opeens door m'n huis. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen dat dit in ieder geval geen kakkerlak is! (De flat van mijn buurman is al een paar weken niet bewoond en hij was op z'n zachtst gezegd niet erg hygiënisch!)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iiieeh gek beest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja vertel mij wat...haha!

Antwoorden (5)

kakkerlak. bah

Toegevoegd na 1 minuut:
nee sorry ik denk toch een meikever.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort kever, zeker geen kakkerlak, want die zien er bij mijn weten heel anders uit en die kunnen meestal niet vliegen.

Een meikever is het bij mijn weten ook niet, daar is het de tijd niet voor, die zijn groter en hebben een ander soort antennes.

Dit insect lijkt me niet zo heel groot.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, hij is inderdaad niet zo groot, 1,5 cm hooguit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kunnen kakkerlakken wel degelijk vliegen. Maar dit lijkt mij idd geen kakkerlak.
Het is absoluut geen kakkerlak. De kakkerlakken die we in Nederland hebben zijn de Duitse en Amerikaanse kakkerlakken. Deze zijn altijd een beetje bruin rood achtig.
Zie link voor een foto http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_kakkerlak
Geen zorgen maken dus :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt op een zwarte doodgraver en hij was misschien op zoek naar een dood muisje of iets dergelijks. De flat van je buurman zou hem aangetrokken kunnen hebben.
Voor zover ik weet is hij verder niet schadelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou de kever van de meelworm kunnen zijn, de meeltor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mealworm

Toegevoegd na 6 minuten:
Leeft niet op afval, wel op oud, rottend, hout, granen en meel dus. Veel mensen kopen meelwormen in om aan hun huisdieren te geven, reptielen amfibieën en vogels.

Tegenwoordig worden meelwormen ook regelmatig als vogelvoer voor wild levende vogels aangeboden en gebruikt.
(Hetgeen meestal overbodig is)