Hoe houd ik mijn struikroosje compact?

Mijn struikroosje geeft alleen bloemen op uitgeschoten takken, maar ik wil hem graag compact houden, hoe kan ik daar voor zorgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van op tijd snoeien. Rozen die later in de zomer bloeien snoei je in het voorjaar. De meeste mensen zijn te vaak bang er te veel af te halen, Op you tube zijn wel filmpjes war je kunt zien hoe het moet, of kijk in het voorjaar gewoon wanneer de gemeenteperken gesnoeid worden, en hoever ze gesnoeid worden(in de meeste gemeenten hebben ze wel ergens rozen staan) en dan doe je het ook in die tijd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe meer je snoeit, hoe langer de nieuwe takken zullen worden, maar dat is hier nu net niet de bedoeling.
Dan heb je de verkeerde soort genomen.
Alleen aan het einde van de takken die groeien, komen ook de bloemen.
Dus zal de roos telkens weer langere takken gaan vormen om te bloeien.
Bij iedere rozenplant die je koopt staat de maximale hoogte.
Je moet dus altijd de nieuwe takken met bloemknoppen er uit knippen om hem lager/ compacter te houden dat werkt dus niet.