Bestaat de regeling nog dat je na een stroomstoring een vergoeding krijgt ?

gisteravond hebben we 3 uur lang een stroomstoring gehad en "vroeger" kreeg je dan een geldbedrag voor gelede schade.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Het beste antwoord

Postbus 51 heeft hier een en ander over op de website gezet. Een schadevergoeding van 35 euro krijg je als particulier bij 4 uur storing en 20 euro voor elk volgend uur. Voor meer informatie zie onderstaande bron.

tp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Inderdaad. Heb dit ervaren na een stroomstoring. Kreeg keurig bericht van de energieleverancier en na een paar maanden 35 euro ter compensatie van de ontdooide producten en andere overlast.

Andere antwoorden (3)

Alleen als je als partikulier aantoonbaar geleden schade hebt geleden kun je met succes een claim indienen.
Zal wel moeilijk worden, want van geen tv kijken heb je geen schade en de diepvries is wel resistent om 3 uur zonder stroom te zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is dat nu niet meer bij 3 uur zo. Aangezien je producten thuis nog veilig in koelkast cq vriezer staan. Voor bedrijven zou 't anders zijn zoals supermarkten. Maar vraag me ook af of dat na 3 uur al is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien u een aansluiting heeft van maximaal 3*25A (voornamelijk huishoudens) en langer dan 4 uur geen stroom heeft ontvangen, dan kunt u aanspraak maken op compensatie.

Er geldt dan een compensatievergoeding van 35 euro. Indien u langer dan 8 uur zonder stroom heeft gezeten, ontvangt u een extra vergoeding van 20 euro. De compensatievergoeding neemt toe met 20 euro per 4 uur stroomuitval. Indien u bijvoorbeeld een stroomuitval heeft gehad van 13 uur geldt een compensatiebedrag van 35 (4-8 uur) + 20 (8-12 uur) + 20 (12-16 uur) euro. In totaal is dit 75 euro.

Indien u een aansluiting heeft van groter dan 3*25A en maximaal 3*80A (voornamelijk kleinzakelijke klanten) is de regel anders. Raadpleeg hiervoor uw netbeheerder of de website van de Energiekamer.