Hoe krijg een geurolievlek uit mijn houten dienblad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Interieur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het eens met talkpoeder. Ik weet niet of het helpt, maar dit komt in me op.

Antwoorden (5)

Olie trekt in het hout, en krijg je er eigenlijk niet meer uit. Wel zou je kunnen proberen om ook de rest van het dienblad met olie te behandelen. Hij wordt dan wel wat donkerder, maar de vlek valt minder op of verdwijnt.
11 jaar geleden
Je zou het hout ook wat kunnen opschuren. Maar de rest ook met olie behandelen lijkt me een makkelijkere optie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een zwart dienblad, en de olie geeft witte kringen, misschien moet ik hem schuren en opnieuw verven, bedankt voor je reactie.
U kan daar een beetje wasbenzine opgieten zodat de olie oplost, na een tijdje opdeppen en herbeginnen tot alle olie uit het hout "gezogen" is.
Wel voorzichtig want er is brandgevaar en er ontstaan benzine dampen, dus best buiten doen of in een goed verlichte ruimte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oliën en andere verontreinigingen kan men door chemisch reinigen (logen) uit het hout krijgen, neem contact op met een meubelmaker / stoffeerderij bij u in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan er wat maizena op strooien en een paar dagen laten op liggen of afzemen met een zeem gedrenkt in azijn verdunt met water.

http://www.huishoudplaza.nl/Vlekken/art/87/vetvlekken-hout