Zouden alle huizen op zonne-energie kunnen werken?

Stel dat men alle nieuwbouw huizen zo zou bouwen, dat men in eigen energie voorziet.
Daarna oude huizen ook aanpassen.
Dan wordt dit massa productie, dus goedkoper.
Zou dit haalbaar zijn in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Frimu2
12 jaar geleden
De capaciteit is nog zo laag dat alleen vrijstaande huizen wellicht zelfsupport zichzelf behoorlijk van stroom kunnen voorzien.
Indien ze het complete dak zouden bedekken. Huizen met onderburen hebben nl ook maar 1 dak. Hoewel het schone energie is.
Zijn die lelijke platen op een mooi huis wel weer horizonvervuiling. Bovendien is het nog veel ste duur.

Het beste antwoord

In de toekomst zou dit mogelijk zijn maar op dit moment zijn zonnepanelen voornamelijk erg duur maar de techniek wordt verder ontwikkeld. Zo worden de panelen steeds efficiënter en goedkoper. Ook is er een soort verf die de zonne-energie kan opvangen. Als dit goed werkt dan zou je dakpannen kunnen krijgen die de zonne-energie opvangt. Dat ziet er een stuk beter uit dan die lelijke dingen op het dak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuw of dit in de toekomst haalbaar wordt

Andere antwoorden (1)

Het is wel mogelijk maar nederland begint hier niet aan omdat de Zonnepanelen in heel nederland te zetten. Dit extreem duur is