Kunnen nieuwe gekleurde polo's samen in de was?

ik heb 4 nieuwe polo’s besteld voor mijn vriend bij c&a. Een donkerblauwe met bedrukking, een witte met bedrukking, een zwarte zonder bedrukking en een zeegroene zonder bedrukking. Nou zijn ze een beetje stug en wil ik ze graag wassen, kunnen ze de eerste keer al gelijk bij elkaar op 30 of 40 graden?

5 jaar geleden
3.2K
criseyde
5 jaar geleden
Persoonlijk was ik alle nieuwe spullen apart, vanwege kans op afgeven, 1 nacht op azijn en 1 dag op biotex.

Antwoorden (3)

Donkere verf die van wasgoed los laat heeft meer invloed op licht wasgoed dan andersom.
Donkerblauw en zwart kunnen in principe wel samen.
Zeegroen (hoe donker is dat?) kan mogelijk met de voorgaanden samen.
Wit zeker niet met gekleurd. Elke zweem van kleur verpest het wit.
Of het bedrukt is of niet doet er niet toe. Je kunt de bedrukking niet los van de polo wassen.
Toegevoegd op 28 juni 2018 07:55: tekst
5 jaar geleden
Ik zou de eerste keer alle vier de polo's apart wassen in een handwasje, dan kan je gelijk zien hoeveel verf er loskomt en of je het de eerstvolgende keer wel of niet met de bonte was kunt meewassen. De witte uiteraard altijd met de witte was. Ook bij de donkere kleuren zou ik geen risico nemen. Gemengde donkere kleuren maken de uitstraling van iedere aparte kleur er niet mooier op. Neem even de moeite, je zult jezelf dankbaar zijn.
Ivana
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ natuurlijk apart :)
Vraag me af of er niet ook een scheutje azijn bij moet!?
Ivana
5 jaar geleden
Scheutje azijn in het laatste spoelwater zou voor de gekleurde polo's goed zijn.
als je er een kleurendoekje van Citin bij doet kun je alle kleurten met elkaar wassen. Gegarandeerd dat het niet afgeeft.