ik ben zelf een poetsvrouw en ik heb mijn klant natuur vloer met anti kalk op en nu heeft witte vlekken. ik voel zo schuld . wat moet ik doen.

hopelijk goeie mensen heeft raad voor mij dan im zal heel dankbaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit krijg je niet weg. ontkalker of ander zuur spul (azijn etc) mag je NOOIT op een natuurstenen vloer gebruiken (staat op het flesje overigens) hoop dat je verzekerd bent, want dit is hopelijk nog goed te krijgen door de vloer opnieuw te laten polijsten (nadat de uitgebeten laag eraf is geschuurd) op een andere manier krijg je het er gewoon niet af omdat de vlekken IN de stenen zelf zit.....

Antwoorden (10)

Antikalk onttrekt de kalt uit de natuursteen, dit geeft de plekken. Hier is niks meer aan te doen. Eerlijk tegen de klant zeggen dat je dat gedaan hebt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Inderdaad wat mastermonk zegt kan je je aansprakelijkheidsverzekering (wa) inschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dekt die wel de schade als je zwart werkt? verder + hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt; dat is werk voor de verzekering.
Zo heeft een kennis van mij ooit de - mat geschuurde/gestraalde - RVS gootsteen met een of ander an sich uitstekend goedje weer glimmend gepoetst...... Aanvankelijk was ze heel trots, tot ze begreep dat het zo hóórde. Dat was ook een typisch gevalletje verzekering, Gelukkig kon de eigenaar daar wel om lachen, maar dan nog.
Als je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, zou je het hier kunnen proberen. Deze dekken schade die niet opzettelijk toegediend zijn.

Toegevoegd na 57 seconden:
Zoals platje al zei.. Hier is niks meer aan te doen en zal "als de klant dit wil" de schade hersteld moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Niet aan die wa gedacht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) ty.. Meerdere handen maken lichter werk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet aan niet aan de "wa" denken,
maar aan de "avb"
(aansprakelijkheidsverzekering bedrijven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is geheel afhankelijk van of het wit of zwart was..
Niks meer aan te doen helaas. Zeg het netjes tege de klant. Uiteindelijk komen ze er toch zelf achter en het is altijd beter als je eerlijk blijt. Je kan natuurlijk vragen of je een kleine vergoeding moet betalen maar ik denk dat als je een fijn adresje hebt dat de mensen het jou wel zullen vergeven en zo niet op naar de volgende. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bied in ieder geval aan dit bij je verzekering te melden. Als medewerkster in de huishouding mag je verwachten dat je zou weten met welke producten je iets wel of niet mag behandelen.
Je wist dit niet, dat is jammer, dus bied aan je verzekering in te schakelen en neem een bloemetje mee, en benoem ook dat je hoopt dat je hierdoor niet je "baan" kwijtraakt.
Eerlijkheid duurt het langst! en juist door je fouten toe te geven kom je het verst.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die aanhalingstekens bij het woord baan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat als dit een "witte baan" was geweest dit geen issue was, dan is immers het bedrijf waar ze in dienst is aansprakelijk. Heeft ze zelf een bedrijf is het een opdracht, en zou ze zichzelf geen poetsvrouw noemen. Vandaar.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I see!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het staat wel erg vervelend!
Gewoon opgeven aan je verzekering,het is een ongelukje.
Ben bang dat je de vlek niet meer onzichtbaar weggewerkt krijgt maar je zou eens kunnen informeren bij een leverancier van natuursteen of hij/zij nog een oplossing heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas krijgt u die vlekken er nooit meer uit :(
Ik weet niet of u dit werk wit (legaal) of zwart (illegaal) doet. Wanneer u dit werk wit doet bent u verzekerd en is de kans groot dat de verzekering iets wilt vergoeden.

Wanneer u zwart werkt, zou het betekenen dat u en het adres waar u poetst, samen naar een oplossing moeten zoeken. Het was niet uw bedoeling om de vloer te beschadigen en u voelt zich hier ook schuldig om. Dit kunt u vertellen. Misschien dat u ook nog een kleinigheidje (bijvoorbeeld een bos bloemen of chocolade) mee kan brengen. Ik weet zeker dat als u uw werk altijd goed doet, ze niet boos zijn. Iedereen maakt wel eens een fout.

Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Wanneer u dit werk wit doet bent u verzekerd"
hoe weet je dat?]
teveel zzp-ers zijn namelijk niet verzekerd,
een gewone wa-verzekering denkt werkongevallen namelijk niet.
Wij hebben een aantal jaren geleden hetzelfde gehad op onze natuurstenen vloer. Dit is wel op te lossen, alleen weet ik de naam niet meer precies van het spul. Ik dacht M35 of zoiets. Er zijn verschillende nummers van en het is speciaal voor natuurstenen vloeren om de oorspronkelijke kleur naar boven te halen. Moet wel regelmatig gebruikt worden. Bij de betere tegelhandel hebben ze het staan. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is altijd wel weer op te lossen.

Ik neem aan dat je een natuurstenen vloer bedoeld. Als de vloer niet hoogglans gepolijst is, ga je als volgt te werk: Koop waterproof schuurpapier bij de bouwmarkt (dat zwarte), Je hebt nodig Korrel 200, 400 en 600. Vervolgens schuur je de beschadigde plek op. Je begint met korrel 200 met een beetje water erbij in draaiende bewegingen. Nadat de doffe plek weer glad aanvoelt, ga je naar korrel 400 en zo verder. Als de plek weer dezelfde kleur heeft als de rest van de vloer, dan stop je. (hoe fijner de korrel, hoe meer de vloer gaat glimmen)

Let op, dit werkt alleen bij een gezoette (matte) natuurstenen vloer van marmer of kalksteen. Indien de vloer hoogglans gepolijst is, dan moet er een gespecialiseerd bedrijf komen, je krijgt zelf de hoogglans niet egaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer het zeer oppervlakkig is kunt u proberen om de vloer wekelijks met groene zeep te wassen. De vettige bestanddelen uit de zeep zullen na verloop van tijd de poriën in de steen sluiten en een oppervlakkige waas wegnemen. Het neutrale karakter van groene zeep tast bovendien de vloer niet verder aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wit werk:
Verzekeringswerk, je moet dan wel een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebben, een gewone WA verzekerings dekt dit niet.
Sowieso, eerst kijken wie er aansprakelijk is: Jij omdat je had moeten weten welke middelen te gebruiken of de klant omdat die had moeten aangeven dat het een speciale vloer is?

Zwart werk:
Niet jouw probleem. Ervan uitgaande dat je klant weet dat het zwart werk is en dat ze dus ook een stuk minder betalen per uur, weten ze dus ook dat als er iets fout gaat het hun eigen probleem is.
In het geval van een bijzondere vloer, moeten ze dan zelf ook extra opletten en vertellen welke middelen er gebruikt mogen worden.

Er is waarschijnlijk wel wat te doen aan die vlekken.
Een specialist zal eerst moeten komen kijken en kan dan vertellen wat de opties zijn. (o.a. opschuren of speciale middelen)