Soda bederft niet, dus je kunt het eindeloos bewaren. Natuurlijk wel in een goed afgesloten bus of pot; het trekt (veel) vocht aan en wordt dan keihard.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoewel mijn antwoord is verwijderd; jouw antwoord is fout! Het is absoluut niet waar, dat soda water aantrekt. Het hard worden komt door het verweren van de kristallen en het samenklonteren door het hierdoor vrijkomende vocht. Ook afgesloten wordt de soda dus keihard. Beter moeten opletten bij je scheikunde-les.
Heel lang te bewaren.
In de eigen open verpakking bewaren kan. Wanneer het helemaal hard geworden is, geen probleem, het is nog steeds bruikbaar. Breek een stukje af, in een emmer lauw water en klaar voor gebruik: als allesreiniger voor de schoonmaak, maar ook als wasmiddel, wonden te reinigen en om insecten af te schrikken