Kan je in een normale katoenen broek ook persvouwen persen?

Normaal zitten persvouwen in pantalons. Maar als je nu een gewone katoenen broek hebt, geen pantalon model, kan je die vouwen daar dan ook in persen? Of moet zo'n broek in een bepaald model gemaakt zijn?

3 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (2)

Elke normale katoenen broek kan je zodanig opvouwen, dat de pijpen mooi plat op elkaar liggen. Als je DAT hebt gedaan kan je de vouwen erin persen (stoomstrijkijzer).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja hoor dat kan in alle katoenen broeken. Gewoon de pijpen zo dubbelvouwen zodat de vouw in het midden komt te zitten en dan de broek vochtig persen, met een vochtige doek onder het strijkijzer of een stoomstrijkijzer. Het ene model zal wellicht wat gemakkelijk te persen zijn dan het andere en ook dikker katoen is moeilijker te persen maar het kan zeker wel. Je zult het waarschijnlijk wel na iedere wasbeurt moeten herhalen,
Ik bedoel dus zo vouwen dat de vouw in het midden zit als je de broek aan hebt.
Toegevoegd op 02 juni 2020 09:50: tekst