Veeg je een houten vloer het best met een harde of met een zachte bezem?

Toegevoegd na 1 uur:
Welke van de twee bezems brengt meer stof in de lucht?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (3)

Regelmatig reinigen is noodzakelijk om een parketvloer schoon te houden. Veeg of stof uw vloer minstens eenmaal per week af met een bezem met zachte haren. Het oppervlaktevuil wordt aldus onmiddellijk weggenomen, wat strepen door stof of zand voorkomt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wanneer u de stofzuiger gebruikt, gebruik dan de zachte borstel.

Toegevoegd na 4 uur:
als u regelmatig veegt,zal een zachte borstel weinig stof geven.Waarom zou je voor een harde opteren,daar deze schadlijk is?
fremar
10 jaar geleden
als je krassen wil een harde.
wil je geen krassen een zachte ik zou een zachte bezem doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een zachte bezem, een harde bezem maakt beschadigingen op de vloer. Een rubberen kappersbezem is ook prima, zeker als je huisdieren hebt en daardoor veel haren op de grond. Stofzuigen kan ook.

Toegevoegd na 2 uur:
Beide bezems geven even veel stof in de lucht, het voordeel van de zachte bezem is dat de haren dichter op elkaar staan en daardoor meer stof en vuil meenemen. Hoeveel stof er in de lucht komt, ligt eraan hoe je veegt, als je de bezem op de vloer houdt en al vegend voort sleept, dan krijg je minder stof in de lucht, dan wanneer je zwaaiende uithalen met je bezem maakt.