Wat zijn die roze vlekken in badkamer? Schimmel?

Op de geverfde muren en het plafond van mijn badkamer ontstaan steeds roze vlekken. Nu heb ik weleens gehoord dat dit ook schimmel is, maar hoe kan je dat verwijderen en voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (3)

He KAN schimmel zijn, maar ook een oude laag verf (In oudere huizen).

Wat je kan doen is een sealende verf gebruiken om kleurdoorslag tegen te gaan, afgewerkt met een anti-schimmel verf voor badkamers.

Uiteraard: Schimmel ontstaat door slechte ventilatie, waardoor alles klam blijft. Beter verntileren zou ook moeten helpen. Zonder je ventilatie probleem op te lossen komt na 1, 2, 5 jaar het probleem weer als het schimmel is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is schimmel en kun je voorkomen door goed te ventileren na het douchen, de tegels af te zemen naar het douche en een schimmelwerende latex te gebruiken (verkrijgbaar bij de betere doe hetzelfzaak) of een vochtregulerende latex te gebruiken.
Maar vooral goed ventileren, ook als je niet in de badkamer bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen ook zeep-resten zijn.