Hoe krijg ik mijn laminaten vloer schoon?

Ik heb sinds 6 maanden een mooie laminaten vloer van de Carpetright in huis. Ik was er tot enkele weken geleden erg blij mee. Tegenwoordig niet meer, omdat er op de vloer allerlei vlekken en strepen waarneembaar zijn. De meeste daarvan zijn doorzichtig, waarschijnlijk van een beschermfilm van HG, die ik op de vloer had aangebracht (ongeveer 2 maanden geleden). Vorige week kwam ik erachter dat die beschermfilm bedoeld was voor parketvloeren. Dat was dit product:

ttp://nl.hg.eu/products/show/id/43/parket_beschermfilm_met_glans__p.e._polish____product_51_

Om die beschermfilm te verwijderen gebruikte ik daarom HG krachtreiniger, wel voor laminaten vloeren:

http://nl.hg.eu/products/show/id/67/laminaat_krachtreiniger___product_74_

Helaas is het alleen maar erger geworden. Als ik een foto van de vloer maak is niets te zien, maar als ik er naar kijk zie ik allerlei strepen en vlekken.

Vanavond had ik de vloer gedweild met schoonmaak azijn. Ook dat was tevergeefs.

Weet iemand wat ik nu moet doen? Is de vloer definitief beschadigd of is er nog iets wat ik eraan kan doen? Graag hoor ik naar jullie advies!

P.S: Ik had een tijdje terug ook eens Wicanders V-Care gebruikt, misschien is dit de boosdoener?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Je zou eens Pledge laminaatreiniger kunnen proberen. Daar krijg ik mijn vloer altijd heel mooi mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die toplaag zal er eerst af moeten alvorens een nieuwe HG, of ander merk, beschermlaag terug aan te brengen.
Als het om geen al te grote oppervlakten gaat kan u dit doen met James-remover. Daar kan u gegarandeerd tot op de originele afwerklaag van uw nieuwe laminaat gaan.
Het zal wat moeite kosten maar probeert u het eens ergens in een hoekje en u zal het resultaat zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker weten, succes.
Ik zou eerst eens contact opnemen met Carpetright, het is hun product. Zij weten misschien wat je het beste kunt doen zonder nog meer schade aan je vloer toe te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een scheutje glansspoelmiddel voor de vaatwasser in je sopje doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dweil me laminaat altijd eerst met gewoon water en daarna met een emmer water met een scheutje wasverzachter erin deze blinkt en geheel zonder strepen/vlekken