hoe krijg ik die medicatie-geur uit mijn vaatwasmachine?

ik heb vorige week mijn badkamerkast opgeruimd, en er zaten wat vieze dozen en tubes zalf in. hoe het komt dat ze vies waren weet ik niet, maar er komt blijkbaar vaak een soort "laag" op dingen in mijn huis, ietsjes vettig. ik dacht er goed aan te doen de tubes en dozen zalf in mijn vaatwasmachine te stoppen en die op de laagste temperatuur te laten draaien. inderdaad, het effect is verbluffend. alleen heb ik nu een medicatie-geur in mijn vaatwas. hoe het komt weet ik niet.
die geur dringt ook in mijn servies. als ik een in mijn vaatwas gereinigde pan opzet, ruikt het naar die geur. ook mijn pannenkoeken daarnet smaakten naar die medicatie. Wat ik al gedaan heb (opgezocht op internet) :
- laten draaien met azijn
- idem met chloor
- laten draaien met resp. eucalyptusolie, muntolie, koffiepoeder....
- helemaal afgepoetst (binnen) met chloor
- filter supergoed schoongemaakt
- min. 20 keer laten draaien met zeep voor vaatwas
- een hele dag open gezet met ook het venster geopend
enz...
heel vervelend. de geur blijft hangen in de machine.
de geur blijft ook het servies als ik het met de hand afwas (met product). het ruikt hier als in een spoedafdeling van een ziekenhuis ondertussen.
Het was wellicht heel dom om die producten in de machine te stoppen, maar goed, het is nu eenmaal gebeurd.
Ik ben echt zo een beetje ten einde raad. Wat kan ik doen?

10 jaar geleden

Het beste antwoord

Doe een in vieren gesneden citroen in de het bestekbakje en draai je vaatwasser daarmee, haal morgen bij de supermarkt een schoonmaakmiddel voor je vaatwasser, dit ontvet goed, waardoor de geur, wellicht veroorzaakt door zalf en creme verdwijnt.
Maak ook de filters, de draaiarm en de rubbers schoon voordat je het reinigingsmiddel gebruikt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag ze het ook doen met soda? Gr.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat moet ze niet doen, dat tast het roest vrij staal en de elementen aan. Bedankt voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Soda tast volgens mij geen RVS aan en ben van mening dat in sommige wasmiddelen soda is verwerkt. Ook het warmte element kan wel een sodabadje doorstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel met wasmiddelen afwasmiddelen
liveisgreat
10 jaar geleden
gelukt!