Gat in nieuwe North Face winterjas, wat moet ik doen?

Ik heb een net nieuwe North Face winterjas gekocht, maar na 3 dagen is er per ongeluk een gat in gekomen. Ik wil het repareren, maar de stof van de jas is te gevoelig, en ik ben bang dat ik het gat zo alleen maar groter maak. Het liefst heb ik dat t gat niet meer zichtbaar is, maar de kleur is vrij specifiek (beige). Wat moet ik doen?

6 maanden geleden
3.6K
TurfGraver
6 maanden geleden
Goede kleermaker zoeken.
jc54
6 maanden geleden
Verzekeringswerk van maken.
fremar
6 maanden geleden
Op producten van The North Face® heeft de oorspronkelijke eigenaar een volledige garantie van twee jaar voor materiaal- en fabricagefouten. Als een product wegens een fabricagefout niet naar behoren functioneert, repareren of vervangen we het product kosteloos of bieden we je restitutie aan. Deze garantie is niet van toepassing op per ongeluk veroorzaakte schade en schade veroorzaakt door onjuist onderhoud, nalatigheid, wassen
Pieterke
6 maanden geleden
Een goede kleermaker zoeken.

Antwoorden (1)

Om een scheur in een donsjas te repareren volg je het volgende proces stap voor stap:

Duw veren en vulling terug de jas in

Maak het gebied rond de scheur schoon. Gebruik een reinigingsmiddel op alcoholbasis om vet en zichtbaar vuil te verwijderen

Knip een stuk reparatieband op maat, groot genoeg om het gat volledig te bedekken (tip: ronde vormen hebben geen harde randen die blijven haken of loslaten na verloop van tijd)

Leg de jas op een vlakke ondergrond

Breng de band aan en strijk eventuele rimpels glad

Ben je onderweg en moet je de jas repareren, dan is een stuk tape een snelle oplossing om het gat te dichten. Het ziet er misschien niet al te mooi uit, maar het houdt de jas heel en de vulling binnen. Let op, als je duct tape gebruikt kan het lastig zijn deze weer te verwijderen, wat het moeilijk maakt om de jas professioneel te laten repareren op een later tijdstip.

Voor een nettere afwerken bedek je het gat het best met een zelfklevende reparatieplakker. Zorg ervoor dat het gedeelte rondom het gat schoon, droog en vlak is. Probeer nooit het gat met naald en draad te dichten. De lichte, technische materialen die in de buitenlagen van isolerende jassen worden gebruikt, zullen waarschijnlijk verder scheuren.

Voordat je zelf aan het repareren gaat, overweeg eerst om de jas door een professional te laten maken. Als je geld hebt uitgegeven aan een kwaliteitsjas voor je outdoor-avonturen, dan voel je je een stuk zekerder als een specialist je jas repareert.
fremar
6 maanden geleden