wat kan je tegen paddestoelen doen in een hutje op palen. het liefste zonder middelen ?

ik ben 11 jaar en ik durf niet meer in mijn hutje te komen
het staat op palen en het is best klein
er is ook een rand ook zie ik best vaak oorwormen maar dat is het probleem niet
ik wil graag dat de paddestoelen weg gaan
groetjes milou

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.6K

Antwoorden (2)

Een paddenstoelen zijn eigenlijk de bloeivormen van schimmels. Je kunt ze dus eigenlijk ongeveer hetzelfde bestrijden als schimmels, azijn werkt daar goed tegen.

Haal eerst de paddenstoelen weg, desnoods met handschoenen aan, en werk de restjes weg met een bezem of stoffer en blik. Daarna schoon schrobben met een borstel en warm water met een flinke scheut azijn.

Maar bedenk ook dat je hut misschien helaas niet meer zolang in tact blijft. Schimmels in het hout duiden op rotting. Ik weet niet hoe hoog je hut is maar als hij al te hoog is en het hout is rot is je hut misschien onveilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar doe je nu niets meer tegen. Dat zit in het hout, en dat hout is nu waarschijnlijk aangetast.
Je had het hout moeten beitsen, zodat het vochtbestendig was.
Ook de oorwurmen duiden op een vochtprobleem.
Misschien is het het verstandigst je hele hut af te breken en opnieuw te bouwen, met nieuw hout en nieuwe palen, en dan de hele boel te beitsen.