Wat is het effect van het monotone gebrom van de luchtpomp op mijn goudvissen?

Net een aquarium met toebehoren en 2 goudvissen aangeschaft. De pomp maakt een hoop herrie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voorkom-aquarium-pompje-gaat-brommen.55373

Antwoorden (2)

Op de vissen zal het weinig effect hebben, er zijn geen meldingen over vissen die last van dergelijke geluiden hebben.
Als je jezelf er aan stoort dan kun je de pomp op een stuk schuimrubber plaatsen, of aan een stuk postelastiek ophangen.
Het rubber zal de trillingen die de pomp overdraagt op het oppervlak waar hij op ligt absorberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de pomp te draaien/heen en weer te bewegen kan je de pomp instellen zodat hij minder bromt.Ook onder de bak een isolatie aanbrengen kan helpen.Ikzelf heb er een groene plaat onder die je gebruikt voor het leggen van vloerbedekking,werkt hier goed.De vissen hebben er niet veel last van maar voor ons /jou is het gebrom een ergernis .