Mag een boterhammenzakje ook in de magnetron?

Ik weet dat je speciaal magnetronfolie te koop hebt.
Maar als ik nou over een bakje met eten een boterhammenzakje doe tegen het spatten, mag dat ook?

Toegevoegd na 30 minuten:
Ik bedoel gewoon als ik een bakje in de magnetron zet, en daar een boterhammenzakje over doe.
Het beste antwoord is al gegeven volgens mij, maar die mag ik pas na 30min toekennen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
15.7K

Het beste antwoord

Bedoel je een plastic zakje dat je dan sluit?
Zo ja, dan neen, dat doe je maar beter niet.
Door verschillende factoren wordt het zakje opgeblazen en zal het op een bepaald moment ontploffen.

Ik raad het je af.

Groetjes,
Helena Karafotis.

Toegevoegd na 27 minuten:
Dat is al wat duidelijker, Fietser12.
Dat mag, ja, maar vergeet dan niet dat je wel gaatjes moet prikken in het zakje. De lucht moet ontsnappen.

Als de lucht niet weg kan, drukt het tegen het zakjes en dat zakje zal scheuren of ontploffen.

Groetjes,
Helena Karafotis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt ook magnetron deksels. Maar met een boterhamzakje gebeurt niks. Doe het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een plastic boterhamzakje bedoelt, dan is dat niet zo'n goed idee. Want dat is heel dun plastic en dat zou kunnen smelten door het heet wordende eten eronder. Maar gaat het om een papieren boterhamzakje, dan is dat een goede optie. Dat kan tegen hitte en ook goed tegen vet. Zo'n opengescheurd boterhamzakje gebruik ik ook altijd in de oven als bakpapier.
Amadea
12 jaar geleden
Als je het over het bakje doet en er een paar gaatjes inprikt zal er niks gebeuren hoor. Gewoon doen.

Voor de zekerheid kun je er voor zorgen dat het zakje het eten niet raakt.