Kan je tijdens je slaap gestoken worden door een wesp?

Er is een wesp in mijn slaapkamer . Hij is ergens verstopt want ik kan hem niet vinden. Ik zal vannacht wel moeten slapen alleen ben ik bang dat hij mij 's nachts gaat steken. Ik weet dat een wesp steekt als hij zich bedreigd voelt. Van mij zal hij geen last hebben wat ik slaap dan. Toch weet ik nu al dat ik niet rustig zal slapen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
20.3K

Het beste antwoord

Ik kan je helaas niet gerust stellen naar ik vrees want ja, hij kan steken. Een wesp steekt alleen als hij zich bedreigd voelt, maar als jij je in je slaap omdraait en hij daar net vliegt waardoor je hem bijna plet zal hij zich toch echt bedreigd voelen, zonder dat je daar erg in hebt, en zal hij steken.

Maar de kans is relatief klein! Als je nog insectenwerendmiddel in huis heb (muggenspray en zo) kun je dat opdoen, wespen vinden dat waarschijnlijk ook niet lekker ruiken en dan vliegt hij niet bij je in de buurt, kun je hem ook niet uit de lucht meppen in je slaap. Ik weet niet zeker of dat helpt, maar proberen kan zeker geen kwaad.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wesp heb ik niet meer gezien. Hij zal weg door het raam weggevlogen zijn.

Andere antwoorden (8)

ja natuurlijk kan dit.....maar op zich slapen wespen ook maar wel in hun (wespen)nest als je het raam open zet heb je wel grote kans dat hij naar buiten gaat op zoek naar zijn nest
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, Ik zou hem toch gaan zoeken. Het kan zijn dat hij tussen de lakens gaat zitten en zich toch bedreigd gaat voelen. Het kan, hoeft niet. Maar dan kan je toch gestoken worden.
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan de minner ook uitleggen waarom het geen probleem is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik denk niet dat de kans heel groot is dat je wordt gestoken. Ik weet niet hoe groot je kamer is, maar volgens mij heeft hij genoeg plek om te gaan zitten.. En volgens mij is het inderdaad zo dat ze alleen steken als ze zich bedreigt voelen. Dus zolang je hem maar niet irriteert in je slaap (waar je zelf natuurlijk niet heel veel aan kan doen) dan moet het wel goed komen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik denk dat je vooral last gaat hebben van zijn gezoem... Als een wesp steekt, gaat hij zelf dood. Dus alleen in echt levensbedreigende situaties zal hij steken. Ik heb een keer op tv een man gezien die zijn vinger in een pot jam deed en in de lucht hield. Daar kwamen allemaal
wespen op af, die gingen op zijn vinger zitten, aten de jam op en vlogen weer weg. Niet echt iets om bang voor te zijn dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was dat nietbij een bij en niet bij een wesp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een bij of hommel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bijen kunnen maar 1 keer steken dan gaan ze dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh... Oeps, sorry voor de foute info!!
Als je geen jam om je mond hebt gesmeerd zal die wesp jou wel met rust laten, een mens zonder zoetigheid is niet aantrekkelijk voor een wesp en hij zal je dus niet opzoeken.
Hij zal het liefst naar buiten willen en laat hem dat zelf maar opzoeken als je niet bedreven bent in wespen vangen.
Het kan wel m.b.v. een glas en een bierviltje als hij ergens is gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je slaapt en hij steekt je zal je er denk ik niet veel last van hebben. Of je nou wel of niet kleinzerig bent, de meeste pijn zit tussen je oren alleen omdat het er pijnlijk uitziet of van de schrik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen allergisch voor wespensteken. Ook is er werkelijk een mogelijkheid dat je dood gaat, mocht hij in de slagader steken, of keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min! De pijn van een wespensteek zit echt niet tussen je oren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De pijn zit echt niet tussen je oren ik werd wakker van de pijn van de steek, en normaal ben ik heel moeilijk wakker te krijgen.. Dus dit kan zeker wel veel pijn doen als je slaapt.
Dit kan wel gebeuren. Ik ben vannacht in mijn slaap gestoken door een wesp. Ik werd wakker met pijn onder mijn oksel, en dat bleek dus een wespensteek te zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben vannacht op mijn oog gestoken door een wesp terwijl ik sliep. Dus ja het is mogelijk