Graszoden zijn gelig/bruinig geworden na ongeveer 4 dagen, heeft het nog zin ze te leggen ?

Ik heb graszoden die mn zwager over had overgenomen. Die zijn nu ongeveer 4 dagen oud en opgerold geweest. Ze zijn niet uitgedroogd, sterker nog er was genoeg regen. Nu rol ik ze uit en zie dat ze helemaal gelig en bruin zijn en hier en daar een beetje schimmel . Ik hen ze nu uitgerold liggen. Kan ik ze beter weggooien of zou het nog zin hebben om mn tuin om te halen en ze te plaatsen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gras kan eigenlijk maximaal 2 dagen op rol liggen. Het gras is nu gestikt door warmte en gebrek aan zuurstof. Maar gras is best sterk en zal wel weer bijkomen. De eerste weken zal het alleen niet geheel fris groen zijn.

Antwoorden (1)

Als je niet te lang wacht dan kun je de zoden nog rustig leggen. Het eerste wat je moet doen is de graszoden wel water geven, zodat ze niet helemaal uitdrogen. Leg ze daarna maar op zijn plaats en hou ze regelmatig vochtig. Na een week zul je de eerste resultaten zien.